Kosse clinic

J

Jessica_Steen

Någon som var på Grevagården och kollade på kosseclinicen i helgen som var?? Nyfiken på hur det gått och vem var det som var tränaren? Har aldrig hört hans namn tidigare.

- Jessica - ;)

Jag har inte varit där men har hört lite news ändå.
De jag har pratat med är supernöjda och tyckte att det var en suveränt bra organiserad och lärorik clinic.

Kossorna hade väl varit i största laget vilket gjorde det lite knöligt men i övrigt var det en hit enligt de 4 olika personerna jag pratat med.
Tydligen hade det varit en hel del "nya" ansikten också , vilket bådar gott inför sommarens bravader.

Tyvärr har jag ingen koll på killen som höll i clinicen.

Monke :)

Jag har nu hört från fler håll nu att kossorna gick till anfall och ryttare åkte av! Det klingar inte så bra i mina öron. Men det kan ju varit bra arrangerat ändå?

Tänk att bli attakerad av en kossa? Hjälp........jag tror jag gör helt rätt att
inte involvera mig i de klasserna. Har alltid ogillat kor.

- Jessica - ;)

:D Kan riktigt se dig stå öga mot öga med en stor ko.. Fast jag tror inte du hade flugit av i det läget.. :cool:

Hmmmm. Ja det var så vitt jag förstår en av kossorna som inte gillade att bli föst utan satte sig på tvären.
Men så vitt jag förstod var man nöjda med instruktioner, hjälp, tips, de andra kossorna (förutom storleken då) och arrangemanget.

Själv hade jag gärna provat på att rida på kor :d

Du kan inte rida på en ko Monke, det skulle klassas som inavel.

:rofl:

Finns länk till tränarens hemsida på www.sqha.com

Var inte där men av det jag har hört var tränare bra och korna helt galna
Malin

Var inte där själv men en bekant var det.....

Ja det hade varit liv i luckan, stora aggresiva djur som gick till attack mot hästarna.
Vad jag hörde va det 6 st som blev stångade 4 som ramlade av sina hästar...

Och en ko som hoppade över sarjen och ut och en annan hoppade rakt igenom rutan in till sekretariatet!!!!
har tyvärr bara hört negativa saker från de olika folk som jag har pratat med....

Har inte hört nåt om tränare faktist....

Ja ja vi får väl hoppas att det inte blir fler träningar med farliga djur... det är en risk som det är när djuren e snälla!!!!

Så fick vi igång dig också :smirk:
It takes one to know one :angel:

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: trazel
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 518
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
791
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka