Kortkort brunst

Trissa

Trådstartare
Nu är hon seminerad två gånger, och bägge gångerna har hon kollats på söndan, seminerats på måndan och på tisdan har ägget släppt. Är det vanligt med så kort brunst, eller kan det ha med årets dåliga väder att göra?

Vadå, hon kan väl ha varit brunstig flera dagar innan söndagen? :confused:
Det är ju bara bra om man kan hålla sig till en seminering/brunst.

Har hört att det har varit svårt att få stona dräktiga iår. Dåliga eller inga brunster alls. Beror troligen på vädret.

Jag har betäckt fem ston och fyra av dem blev dräktiga på första försöket. Några av dem hade dock lite "konstiga" brunster...

Ja, det är ju möjligt, men nu sist kollades hon på torsdagen: ingen brunst. På söndagen sa veterinären att hon var på väg in i brunsten, och därför skulle semineras på måndagen.

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Ray
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka