Körtävlings-fråga

E

Egonson

Hur många grenar finns det? Dressyr, precision, maraton..?
När man tävlar i körning, är det då som typ fälttävlan att man måste delta i alla (tre?) grenar eller väljer man vilka man vill vara med i? Eller är det kanske olika i olika svårighetsgrader?

Nej jag ska inte tävla, jag undrar bara :D

Sv: Körtävlings-fråga

1. Jepp dressyr, precison, o maraton :) Om det inte är något specielt tillälle ex. uppvisning så brukar det bara vara dressyr :p
2. Ja, det är som fältävlan måste detla i alla tre.

Mvh
Eran Emma

Någon bättre rätta mig om jag har fel xD , tack !

Det är dom tre delmomenten och man måste inte starta i alla tre. Jag tror att det bara är hinderkörningen som får väljas bort.

Det finns lokala tävlingar i Derssyr och presicion, Det är lagserie tävlingar el klubbtävlingar.
På vanliga tävlingar så måste du köra alla moment då det är den totala straffpoängen som räknas.
/M

Hur många grenar finns det? Dressyr, precision, maraton..?
När man tävlar i körning, är det då som typ fälttävlan att man måste delta i alla (tre?) grenar eller väljer man vilka man vill vara med i? Eller är det kanske olika i olika svårighetsgrader?

Nej jag ska inte tävla, jag undrar bara :D

Ja, det är dressyr, precision och maraton. Är det en lättare tävling (2-dagars) så körs oftast dressyr och precision första dagen och maraton andra dagen. Är det en svårare tävling så körs en diciplin per dag, ibland med en dags "uppehåll", alltså en 3- eller 4-dagars tävling.

Är det en riktig tävling så måste du köra alla tre dicipliner, men är det en klubbtävling eller en mindre egenarrangerad tävling så kan man ofta välja vilka dicipliner man vill köra.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
402
Senast: MML
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 344
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur