Kortärmat på framridningen

Mirach

Trådstartare
Får man rida fram i kortärmad tävlingsskjorta? Eller måste man ha långärmad skjorta om man rider fram utan kavaj. Och sedan ta på kavajen innan man går till collectingring.
När ÖD tillåter tävling utan kavaj krävs det då att man har långärmad tävlingsskjorta? Vet inte hur vanligt det är att det lättas på kavajkravet i dressyr dock.
Tycker inte det var så tydligt i TR :)

Det borde vara okej, här rider i princip alla utom jag fram i kortärmat vid den här tiden på året och tar på kavajen inför collectingring. Eftersom jag rider med väst blir det bara krabbigt att ta av och på allt igen, så jag svettas ihjäl istället. Annars hade jag också gjort så.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
354
Senast: MiniLi
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 284
Senast: Badger
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka