korta lr långa transportskydd??

D

Doneloge

Hej, jag ska köpa transportskydd och funderar på om jag ska ha korta lr långa. pållen har alltid haft korta föut, men jag tycker långa värkar bättre. men, det kanske räcker med korta då de skyddar kronranden, där de oftast trampar sig, lr? vad använder ni, fördelar?? nackdelar??

MVH Jennifer

Har långa eftersom de skyddar en större del av benet. Man vet ju aldrig vilken del av benet som kan råka illa ut om det händer en olycka eller nåt så jag tycker det är lika bra att skydda så mycket som möjligt. Enda nackdelen med långa skydd som jag kan komma på är att en del hästa kan tycka att de är otäcka att ha på sig. Tror dock att det är en vanesak för de flesta hästar.

den enda nackdelen jag ser med höga skydd är att dom kan bli lite svåra för hästanar att gå i.. men det är en vanesak.
min pålle har såna (höga alltså) och i början så hoppade hana nästen fram :smirk: men nu går han iaf.

dom skyddar ju mkt mer av benet än dom låga. :)

Har oxå långa (Bucas) eftersom de skyddar mer. Framknän o haserna är rätt känsliga, o de skyddas ju inte av korta skydd.

Jag ville ha långa på min men fick snällt fortsätta med korta. Hon sparkade och levde rövare i transporten när jag hade långa på henne. När hon åker med korta står hon som ett ljus.

om jag kunde välja så hade jag haft långa på min häst men nu är det så att hon är helt omöjlig att ha skydd på så jag får linda henne så gott det går, annars skulle hon skada sig mer +allt och alla runtikring :crazy: Hon är alltså rent livsfarlig då, sparkar högt och vilt kring sig och jag vill inte dö.. :crazy:

Använder långa och det har jag alltid gjort! Det finns ju tyvärr se hästar som inte klarar av det, men de flesta vänjer sig fort! Så mitt tips, köp långa!

//Lilla jag :bump:

Min häst hatar transportskydd. Så han åker oftast i boots.
Han står och sparkar med skydden på. Han gillar int eens vanliga benskydd.

Jag har långa transportskydd.Vill skydda hästens ben maximalt.Tycker dom är helt suveräna.

Jag skulle köpa ett par långa, i typ samma modell som Mark todds.

Jag köpte mig faktiskt långa transportskydd efter att ha läst om transportolyckor här på Buke. :crazy:
Funkar bra på hästen.
Märkte ingen skillnad alls mot att sätta på ett par korta.

Köpte equi-guard supertransportskydd på Hööks och de funkar faktiskt jättebra. :) Bra passform och bra vaddering.
De går upp en bit ovanför hasen på bakbenen.
Att de är 30-40% billigare än liknande märkesgrejor gör ju ingenting heller. :)

Jag kör med korta, och det är inte för att jag vill utan för att jag är tvungen. Pållen trampade sönder 4 par på ett halvår (varav två inte ens var mina! :o ) inklusive ett par i läder och tjock filt ´som inte ens skulle GÅ att trampa sönder...Så nu har han korta, mjuka om han åker längre och inget allt om han åker kortare, det blir lugnast så (inget hysteriskt sparkande i transporten, plus att han går på lättare) Och han har aldrig kommit ur transporten med sår sedan vi slutade tvinga på honom skydd eftersom han står lugnt nu :)

Jag har korta transportskydd till "min" pålle, har endast använd dom en gång och det kommer inte att bli så mycket mer så du får hon nöja sig med ett par billiga.

Men om jag fick välja så skulle jag ha höga

Sv: korta lr långa transportskydd??

Har korta på pållen.

Provade ett par långa en gång, men jag fick honom inte ens ur boxen. Höll på i en halvtimma men han vägrade röra på sig...
Så jag använder den kortare typen. Då kan han iallafall gå :D

Han står alltid stilla i finkan, och krånglar aldrig vid lastning.
Visst, skulle vi råka ut för en olycka kanske högre skyddar bättre, men jag kör med det som han accepterar :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 591
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
814
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 550
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka