Kort text om att kämpa sökes

MissFideli

Trådstartare
En vän till mig fick en son i höstas. Nu ligger dom inne på Astrid Lindgren för behandling av en hjärntumör på sonen.
Jag vill trycka upp en liten text som ska sättas på ett glasblock och bli en lampa. Men jag vet inte vad jag ska skriva? Vill ha nått som handlar om kärlek och att kämpa, men samtidigt nått som funkar om han inte skulle klara det. Åtminstone pappa är troende, men jag vet inte vilken religion så sånna uttryck struntar jag i tror jag. Svenska och engelska funkar.
Hjälp!!

Har inget bra förslag - bara en liten varning. Har på senare tid sett fler och fler cancerdrabbade/anhöriga som vädjar om att vi ska sluta använda begreppet "kampen mot cancer" och att kämpa, om personer. För dem implicerar det att den som förlorar "kampen" inte "kämpat" tillräckligt. När cancer faktiskt ibland inte går att "vinna kampen" mot.

Har inget bra förslag - bara en liten varning. Har på senare tid sett fler och fler cancerdrabbade/anhöriga som vädjar om att vi ska sluta använda begreppet "kampen mot cancer" och att kämpa, om personer. För dem implicerar det att den som förlorar "kampen" inte "kämpat" tillräckligt. När cancer faktiskt ibland inte går att "vinna kampen" mot.

Jag förstå. Han skriver dock väldigt mycket själv om det på facebook. Men vad ska man använda annars? Jag är öppen för förslag!

Vet inte om det passar in men jag gillar detta:
Courage does not always roar. Sometimes courage is the little voice at the end of the day that says "I will try again tomorrow."

Jag tror det är för långt tyvärr :( Men det var fint :love:
Det ska skrivas ut i vinyl på en glasblock, så det måste få plats där.

Absolut inte. Det där barnet kan dö. INGET kan vara bra med det.
Det som menas är att oavsett vad som händer blir det alltid bra. Döden är hemsk, inget snack om saken. Situationen är extremt sorglig. Men jag tänker att speciellt barn kan ha en tro på ett liv efter döden i himlen och det kan ge lite hopp åtminstone.
Min vän med både crohns syndrome och tarmcancer (även i det fallet är det oklart om hon överlever) säger alltid att är det inte bra är det inte slut än. Det var för att hon alltid säger det jag kom att tänka på det citatet.

Det som menas är att oavsett vad som händer blir det alltid bra. Döden är hemsk, inget snack om saken. Situationen är extremt sorglig. Men jag tänker att speciellt barn kan ha en tro på ett liv efter döden i himlen och det kan ge lite hopp åtminstone.
Min vän med både crohns syndrome och tarmcancer (även i det fallet är det oklart om hon överlever) säger alltid att är det inte bra är det inte slut än. Det var för att hon alltid säger det jag kom att tänka på det citatet.
Nej, det blir inte alltid bra när ett barn dör. Det blir snarare aldrig bra. Citatet är catchy men i situationen är det till och med hånfullt.

Om din vän själv säger det om sin egen situation så är det en helt annan sak. Här handlar det om ett barn som inte ens är ett år gammalt, så dels kan barnet inte förmedla något om situationen och dels finns det aldrig något bra med att ett så litet barn dör. Absolut ingenting. Skulle någon kläcka ur sig det där citatet till mig om min dotter låg för döden skulle jag nog nita vederbörande.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Magiana
·
F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Haukur
·
Övr. Barn I tråden "Välkommen till Holland" skrev jag att en annan "dikt" hade gett mig än mer tröst när jag fick mitt -vid födseln- blinda barn...
Svar
8
· Visningar
1 373
Senast: Tabitha
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25