Kort fråga om valp *behöver kloka svar*

Sv: Kort fråga om valp *behöver kloka svar*

Såååååå roligt... söt är han också (om d är han på bilden) ... :-p

Uppdatering ..

Behöver jag säga mer än ............

fing10.gif

jippi!! gud va kul med en "liten" valp! vad ska den heta/vad heter den?

vilken kennel köper du hunden från??

Jag undviker faktiskt att tala öppet på ett forum om specifika kennlar ( vid namn ), tyvärr vet man inte vad för folk som florerar i runt bland trådarna

Vi kommer förmodligen kalla den Atlas, men inget är riktigt bestämt .

Vi har ju två veckor på oss att komma på något och bestämma :smirk: ( 2 veckor kommer gå med snigelfart )

Har också hämtat hund som varit 6 mån och som inte sett annat än skog, villan den föddes i och lite folk. Det blev en mkt mkt trygg hund i alla miljöer. Mentalt är det mkt bra hundar så de var aldrig några problem. Så det behöver inte gå så mkt förlorat för att den inte är miljötränad. Som någon sa: Är valparna mentalt bra, ska det inte bli problem.

Tack för alla bra svar.

Nu är det bestämt och vi hämtar valpen 31/10 ( snigelveckor framöver )

Tyvärr finns ingen valpkurs under valptiden för oss, vi får sattsa på unghundskurs

Ja det var jag i samma inlägg som du svarade på som sa att en mentalt bra valp fixar det ändå :D Men hur f*n vet man det innan? Mitt lilla yngre troll hade heller inte fixat det utan tidig miljöträning. Hon är väldigt bra tycker jag idag, men hennes syskon är tydligt belastade pga för lite miljöträning :( Ingen av mina hundar är alltså riktigt bra mentalt, men den yngre har fått en bättre start i livet. Uppfödarens tidigare hundar (andra linjer) har aldrig behövt miljöträning och alla har varit så bra ändå! Hon har bara tagit ut de när de varit 1 år och startat på jaktprov och fått sina 1:a priser. Thats it liksom...

Valpen kommer i största möjliga mån få miljöträna, men det kommer inte ske i överflöd.

Det får vi ha i beredskap då den anländer, och sattsa lite extra på sådant ( dock under lugna förhållanden givetvis )

Bra uppfödare och kennlar. Har aldrig varit några problem med mina hundar. Har alltid tagit dem från samma kennel.

Vi har valt rätt helt enkelt du och jag! :D

Pm tack, är det från den jag tror?
Isf får du ett stort grattis av mig! :D

Calazirya skrev:
Jag undviker faktiskt att tala öppet på ett forum om specifika kennlar ( vid namn ), tyvärr vet man inte vad för folk som florerar i runt bland trådarna

det finns ju många idioter överallt, tyvärr. men jag tänkte bara höra så att du inte köper från samma kennel som min kompis. men eftersom du skriver att du hittat en bra kennel så lär det nog inte vara den :smirk:

När vi sålde våran valpkull var det en valpköpare som inte VILLE hämta hem valpen innan 3 månaders ålder. Han ansåg att valpen ska vara med tiken så pass länge och vi gick med på detta. Tydligen gör man så bland dom seriösa uppfödarna i bl a Spanien där han köpte sin äldre hund (presa canario). Där skulle ingen komma på att sälja en valp redan vid 8 veckors ålder...

Calazirya skrev:

Bra! :bow:

Det är också ett sätt att visa respekt mot uppfödaren. Han/hon kanske inte hade valt att diskutera sina valpar här.

Dessutom finns det skumt folk överallt. Man bör vara lite försiktig med information om andra människor. Vad man lämnar ut om sig själv är ju en sak, men även där finns det ibland fog för att man är lite försiktig.

/Priffe - diskretionens mästare :cool: ;)

Senast ändrad:

Jag har fått mycket varningar om vissa väldigt oseriösa uppfödare, men denna uppfödare är allt annat än oseriös.

Tack ändå för din omtanke

Ok tack så mycket för upplysningen, det känns bara bättre och bättre.

Jag tror jag såg dig förra veckan för övrigt ;)

Vi mötte dig och dina ( 3?) hundar skogen

Nope möjligtvis nästa vecka, annars får ni hålla till godo tills vi fått hem valpen för då blir det bildterror :banana:

Hejsan...
Jag vill bara säga till dej att det inte gör något om man hömtar sin valp vid 12 veckors veckor. En valp blir både säkrare och oftast mycketr trevligare ju längre de är med sin mamma...så är det med nästan alla djur...
Har en labbe hemma som vi hämtade i vecka för tidigt men hon blev ett lyckat resulltat... :rofl:
Ska snart bli stolt ägare till em Samoje...
Ha dt!
:D

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 993
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka