Kort fråga: Är det nån som vet...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

Det kan du säkert göra, men jag förstår inte varför?

har för mig det står att den ej ska återvärmas så jag tror nej, vi gjorde små satser som gick åt eller slängde resten det dygn vi hittills använt det.

För att man ska göra slippa kokningsprocessen varje gång såklart.

Fast du kan göra såhär...

Koka upp vatten (några flaskor) kyl ner dem & ställ i kylskåpet,sedan micrar du den mängd du vill ha,och sedan häller i pulver...det tyckte jag var mycket smidigare än att stå och försöka kyla den nykokta vattnet med skrikade bebis...

mvh Zaria

Håller med Zaria!
Så gjorde jag, innan vi hade tagit vattenprov så vi visste att vi inte behövde koka vattnet...

Jag kokar upp vattnet i vattenkokaren och sen när jag ska göra välling eller gröt så ställer jag på vatten kokaren en liten stund så vattnet värms på till rätt temp. Snabbt enkelt och smidigt!

Ina79 skrev:
Jag kokar upp vattnet i vattenkokaren och sen när jag ska göra välling eller gröt så ställer jag på vatten kokaren en liten stund så vattnet värms på till rätt temp. Snabbt enkelt och smidigt!
Så gör jag också. Mina barn får fortfarande välling med kokt vatten.

Dags att damma av vattenkokaren som står i skåpet alltså... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
618
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 511
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17