Körsymposium 2007! Någon som ska dit?

Sv: Körsymposium 2007! Någon som ska dit?

har redan bjudit in mig till närnsta ridskola, ska dit och visa upp körning för att så småningom om intresse finns starta en liten körgrupp. spännande!
jag blev så inspirerad! Jobbade i "breddning av sporten" gruppen, och fick idéer av de andra.

Men vad bra, det behövs verkligen. Körsporten är ju "utdöd", kan man säja på ridskolorna :cry: . Vi tog en kille som var körinstruktör till en ridskola i vår kommun, gissa hur många intresserade som anmälde sej?! 4 stycken. Inte bra! Men de fyra fick iallafall en intressant lektion och mycket uppmärksamhet från instruktören. Det var visserligen nåt år sen, nu har tömkörning kommit i ropet, och alla möjliga människor ska hålla på med tömkörning.. så det är ett framsteg, hoppas att det leder till att fler blir intresserade av körsporten.

Kul att det händer lite! Vi i ungdomsgruppen har ju också kommit igång och har flera idéer som vi ska försöka genomföra. Känns jätteskoj.

Ja massor med idéer!

Jag fick ett tips av pappa faktiskt, att man skulle satsa på de som tömkör sina hästar, då det är så poppis nu! Kanske tömkörningstäving? Finns det? Hur skulle man gra i så fall?

RKS (Rid- och körklubben Shetland) arrangerar tömkörningstävlingar inom rasen. De har många bra idéer, på deras hemsida: www.klubbenshetland.se finner du tömmkörningsprogram. Under en tävling tömkör man sin häst precis som under dressyrprogrammet i körning.

Det måste vi testa på här på klubben!

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
733
Senast: Amha
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 196
Senast: Gunnar
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
649
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka