Körsvenskrav kat. 4

Blackberry

Trådstartare
Hej igen!

Undrar vad som gäller för körsvenskrav kat. 4 ? :confused:
Har hört massa olika svar. Allt från att man måste var 18 och HA KÖRT 25 lopp till att man inte får köra kat. 4 lopp med F-licens. Har även självklart varit inne på travsport.se , men förstår inte riktigt innebörden.... :confused:
I normala fall är jag inte såhär trögfattad, och tänkte vända mig hit först så ingen tar illa upp av att jag ställer samma fråga flera gånger.... :angel:
tacksam för svar :)

Sv: Körsvenskrav kat. 4

Krav 4 är den första kategorin du kommer att din tillhöra när du fått körlicens. Sedan måste du har kört minst 25 totalisatorlöp för att komma upp i kat 3.

Läs Hovis svar. När du fått ut ditt licens, OAVSETT licenstyp och ålder på dig, så tillhör du körsvenskrav kat. 4 fram tills du kört 25 lopp för då klättrar du upp till kat. 3.

Jag har F-licens och får köra lopp som tillåter min licenstyp samt att de står "körsvenskrav kat.4" i proppen i loppet som jag skall anmälas till.

Okej :D Tack för svar :bow: Har också F-licens (snart) och när jag läste proppen och såg en MASSA kat. 4, blev jag osäker på om det verkligen kunde stämma att jag får köra så mycket lopp ... :p

...................öh, (ursäkta) men ,, va? vadå?
Ta fram propparna till Örebro nu på torsdag (19/11).

Om jag fattat rätt...Så får du med F-licens i körsvenskategori 4 köra:
...vilken häst som helst i prop 3 och 11.
...du får köra egenägd eller delägd häst i prop 1, 2 och 6.
...du får INTE köra någon häst i övriga proppar.

Hoppas någon rättar mig och jag är ute och cyklar på tunn is.

Du kan inte köra lopp som bara tillåter B-licens, tex. Loppen måste tillåta F-licens samt ha körsvenskrav kat. 4.

Jahaaaa!:idea: men då förstår jag! det måste alltså stå F-licens i proppen, inte bara krav. 4! haha! det var ju inte så svårt att förstå ;)

Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Hästhantering Vet inte riktigt hur jag ska börja att förklara, eftersom att det är ett beslut jag behöver hjälp med som egentligen är ganska...
2
Svar
27
· Visningar
5 883
Senast: Domino_s
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
6 017
Senast: Boj
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 447
Senast: Marie_Ozzy
·
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 373
Senast: alegria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?