Korsbensförskjutning på avelssto?

E

esa

...är det någon som känner till något sådant fall?? Hur yttrar sig det? Behandling? Kan kiropraktor fixa eller måste man röntga?

Sv: Korsbensförskjutning på avelssto?

Kan du förklara lite bättre?... Är det korsbenet som är förskjutet eller bäckenet så att det blir en skevhet i korsbensleden?

vet inte exakt vad det var med våran gamla foderhäst, men hon hade lite fel här och var. Det satt fast i korset, nacken och bogen. En kiropraktor knäckte lite och två veckor senare kunde hon "gå på tygeln" hon hade haft så ont innan att hon inte kunde. Efter5 att kiroprakton hade trollat var hon som en dröm att rida=)

hej
min häst var halt på ett bakben, åkte till klinik upprepade gånger utan att dom fann något fel blev bara hemskickad med antiflammatoriskt. Kontaktade istället en equiterapeut som kollade igenom pållen. Han fann en förskjuten korsbensled. Knäckte rätt och jag såg skillnad med en gång! Pållen blev ohalt! Ett halvår senare fick han samma hälta igen. Åkte till equiterapeuten med en gång, då hade han fått en liten förskjutning igen, knäckte rätt och sen har han vart bra i flera år!

Har samma erfarenheter, enligt vet. sned i korset pga gammalskada???? Före min tid. Kiro behandlade, hästen blev som ny efter 4 dagars trötthet, stelhet och öm i kroppen... Fantastisk känsla när jag red 1. x efter behandlingen. Ska ta det på schemat att kiro behandlar hästen regelbundet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 087
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 020
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel

Hästrelaterat

Omröstningar