Korsbandskada

lokilind

Trådstartare
Min katt, som är en stor hankatt i sina bästa år har varit ute och bråkat med grannkatten, har har inte förstått att han är kastrerad:rofl:, förutom att han fick ett infekterat så som vi var tvugna att dränera så har även korsbandet gått av. Undrar om det är någon som har någon erfarenhet av detta. Veterinären sa att en sådan operation skulle gå på c:a 8000:- (har honom inte försäkrad) men att det oftast inte förordade det i alla fall på så små djur. Hon trodde nog att han skulle kunna leva med det utan alltför stora problem, kunde bli lite stel. Tacksam svar. :bump:

Sv: Korsbandskada

Man kan läsa lite om katter som blivit opererade för korsbands skada på nätet... Kommer det inte att göra ont också på katten om han inte opereras?? Är det bakbenet eller?

Det är bakbenets korsband som gått av. Jag vet inte om han kommer att få ont, får han väldiga problem får jag väl välja att ta bort honom :cry:hur jobbigt det än känns.

Nej men det tror jag väl inte att det ska bli SÅ illa!! Många människor har ju korsband som är av...som fotbollspelare tex. Klart att en människa opereras nog alltid för att man ska kunna gå ordentligt, men jag vet inte hur det är med smärtan..kanske någon annan vet?

En av våra skadade korsband o menisk i bakbenet för tre år sedan, då han var 11. Han opererades för 10 000 eller så (nte heller försäkrad) och blev helt återställd. Det syntes lite hälta i några månader, men sedan blev han helt bra. Nu är han 14 o fortfarande still going strong.

Tyvärr har jag inte råd att operera honom:cry:, hur mycket jag än älskar den där katten. Men som veterinären sa så kan man avvakta ett tag och se hur han blir. Oftast så kompenserar man med att bygga upp andra muskler m m runtomkring. Vi får väl se hur det blir.

En kompis har en katt som slet av sitt korsband, denna katt är 14 ar men pigg och glad. Veterinären ville inte operera henne dels pga hennes alder. Det har gatt ett ar sen skadan och hon är hemma mer nu än innan, haltar lite lätt och är stel. Men hon är lika pigg och glad som innan.

Hej! Det har nu gått ett tag sedan skadan på min lille kisse men han har repat sig bra. Är också hemma och inne mer än vanligt, lite lugnare. Haltar något men inte mycket men annars är han precis som vanligt, får sina ryck då han far runt och busar som värsta kattungen, då har han i alla fall inte ont. Det är så skönt att han mår bättre nu min lilla kisse:D

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 707
Senast: mackan
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag & min 12-åriga halvblinda dvärgpudel hälsade på min pappa som bor avlägset i skogen. Min hund är alltid lös där pga hennes lydnad...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
26 177
Senast: Görel
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 162
Senast: Shenzi
·
Hästmänniskan Hej Jag skulle gärna få lite råd av personer med egen erfarenhet av allergi och hästar och kanske t.o.m hälsoångest (om det finns ngn...
Svar
9
· Visningar
3 268
Senast: Zanuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama