Korrektionspad

LiPP

Trådstartare
Finns det någon här som har lite koll på korrektionspadar?
Jag har en häst med väldigt svängd rygg och jag skulle behöva en pad som kan minska det lilla trycket fram och bak på sadeln. Skulle alltså önska att sadeln ligger an lite mera mitt på ryggen än vad den gör idag.

tips tack, Gärna med bild o ev. länk till webshop. :bump:

Sv: Korrektionspad

Håller med Bison. Har du en häst med svank/svängd rygg MÅSTE du ha en sadel som har nog svängd bom så inte sadeln lägger sig i brygga och trycker vid manke och länd/ryggslut. Det är förödande för dessa ryggar som ofta är svaga i grunden om de är lite svankiga.

En padd kan aldrig någonsin rätta till det fel du är ute efter.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
647
Senast: cowgirl81
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 100
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka