Kornkross i hela kraftfodergivan?

Wembley

Trådstartare
En fråga till alla kornutfodrare; ger ni enbart korn? Har hört något om att endast 1/3-del av kraftfodergivan skall utgöras av korn, stämmer det :confused: Vi ger kraftfodergivan endast korn och betfor (samt mineraler förstås). Om man skall komplettera med något som ger lite mer sting i hästen, men som är havrefritt, vad rekommenderar ni? Hästen tenderar att bli jobbig i hjärnan av havre. Någon rekommendation på foderkomplettering? Hästen fungerar bra på korn, men jag skulle önska något mer sting i honom nu när vi har intensifierat arbetet. En mix kanske vore det mest optimala. Tacksam för idéer och andra erfarenheter :bow:

Sv: Kornkross i hela kraftfodergivan?

En fråga till alla kornutfodrare; ger ni enbart korn? Har hört något om att endast 1/3-del av kraftfodergivan skall utgöras av korn, stämmer det :confused: Vi ger kraftfodergivan endast korn och betfor (samt mineraler förstås).

Sök här och du kommer hitta massor av trådar som tar upp exakt detta. Det är inte ett sant påstående btw. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
913
Foder & Strö Har börjat fundera på foderet jag ger min häst och lite så, så nu tänkte jag fråga er om vad ni tycker om hennes foderstat.. Hästen...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag har en fullblodskorsning (50% fullblod) som är lite svårfödd, men nu har tagit sig bra med hjälp av bl a lucernhack. Gick över från...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: ragge
·
A
Foder & Strö Har ett halvblodsto (med mkt fullblod i) som är väldigt pigg ,aningen het men utan att just det är ngt problem tidigare men som nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 705
Senast: spindel_17
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka