Körningen i Värmland

kolblakkur

Trådstartare
Då jag kommer flytta till Värmland (Karlstad) om cirka 1,5 år blir jag ju givetvis nyfiken på hur stor körsporten är där? Är det mest skogskörning folk pysslar med? Är lite bortskämd med en anläggning 10 min bort med maratonbana, så därför blir jag ju genast intresserad av om det finns en anläggning med maratonbana någonstans i närheten av Karlstad?

Så körnördar från Värmland, upplys mig! :bow:

Sv: Körningen i Värmland

Körsporten i Värmland är än så länge en rätt liten sport, men den är på gång. Skogskörning finns förstås, men även brukskörning och den mer klassiska körningen. I Kil, 2,5 mil norr om Karlstad, håller vi på att utveckla ett hästcenter där vi bl a har en mycket fin körplan och snart hoppas vi också att vi har en maratonbana. Kontakta gärna Wermlands Körsällskap när du kommer till Värmland. Se även vår hemsida www.wermlandskorsallskap.se. Välkommen till Värmland:)

Sv: Körningen i Värmland

Vad har ni för tidsplan? Alltså när beräknar ni ha en anläggning klar för att kunna arrangera fullständiga tävlingar?

*Hoppas på en fullständig tävling hos er 2011!:D*

Liknande trådar

C
Övr. Barn Dammar av ett gammalt anonymt nick... Jag har aldrig velat ha barn, ibland är barn gulliga och ibland hade det varit kul med en typ...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 092
Senast: Björk
·
B
Hästhantering Kakse inte så mycket hästhanterings som avses, men hittade ingen bättre plast. Efter 30 i hästvärlden har jag o en av hästägarna i mitt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 203
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka