Körning och sparkande dressyrhäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var första gången det gick lite lugnare i vagnen. Lite fram o tillbaka på vägen fortfarande, men inget rusande, kast åt sidan eller trippande. Så för att vara tinker, lugnt! Däremot var Indra galen istället. Så fort skänklen kom lite bakom läget så var det kick på sidan med bakbenen. Jättekul tyckte dottern som var ute för första gången på två dagar. Mamman tycker dock inte det utan vill att de skrittar lugnt, efter, vagnen. Vi väntar på blåsten och har lagt in extra hö, stängt fönstren och hinkar extra vatten. Var ute i god tid och motionerade hästarna men det blev en rejäl hagelskur på halva rundan. Blöta och frusna gick vi in och balkade kladdkaka med grädde till kaffet. En gullig film på tv'n så var eftermiddagen räddad. Nu är det mörkt igen och hästarna har fått gå in. Det är vitt på backen men vinden har mojnat lite igen. Hästarna var dock jättenöjda när de fick gå in igen. Vi har börjat kalla dem iinehästarna, de är som innekatter nu mera och vill inte gå ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag gick jag åter på promenad med grannens islandshäst. Vi är nu uppe i 50 minuter promenad. Han kändes väldigt lugn och trevlig idag...
Svar
6
· Visningar
1 280
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 086
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har för mig att jag tidigare har skrivit lite om mina funderingar kring ridning och teknik, men just nu kan jag inte hitta tillbaks...
Svar
0
· Visningar
530
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama