Korn och havrekross

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare CikkoSuit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 994
C

CikkoSuit

Jag har en fundering om kornkross och havrekross, ni som ger era hästar det, hur mycket ger ni korn el havrekross + hö ger ni om dagen ? :angel: , skriv gärna också hur mycket erahästar tränas :bow:

Sv: Korn och havrekross

min häst får 2 kg kornkross & 1 kg harvekross om dagen
han går 5-6 dagar i veckan mellan 45- 90 min per gång

Är det inga fler som ger korn eller havrekross? :)

Min får 9 kg hösilage och 1½ kg kornkross om dagen. Om det fungerar är det ju analysen av höet som avgör. Det varierar väldigt.

Jag behöver lägga in lite lucern för att få rätt kvot.

min häst får 1 liter havrekross och 1 liter kornkross om dagen komplettaret med lusernhack 0,5kg då höet har extremt dåliga värden och jag håller på o leta nnat hö....hon rids 6-7daagr i vekcan och är 23år

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 165
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 567
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
540
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka