Körmöte på Flyinge!

Ella-82

Trådstartare
"Körmöte på Flyinge

Tisdagen den 2:e oktober kl. 19.00 i Aulan, Flyinge

Hur ser vi på körningens utveckling, vart är vi på väg? Hur kan vi göra det enklare att tävla, enklare att arrangera tävlingar och hur får vi fram nya kuskar? För att få lite inspiration och idéer har vi bjudit in Jan Jönsson för att berätta hur man gjort i fälttävlan. Han kommer även att hålla ett föredrag om hur man förbereder hästen för maxprestation samt hur man trappar ner träning inför vila. Alla körintresserade är hjärtligt välkomna, vi bjuder på fika! Hör av dig till pia@trolleberg.se eller på 0708-16 06 42 och berätta att du kommer så vi vet hur mycket kaffe vi skall koka! Skånes Ridsportsförbunds körkommitté Pia Petersson, distriktsgrenledare Elisabeth Jönsson, AnneChristine Arvidsson och Gerti Viebke
"

Fick detta på mailen, någon som skall dit?

Sv: Körmöte på Flyinge!

Weeiii :p Jag ska och provjobba för att ev få Ehrengranatstipendiatet där :D Det blir nog mellan 1-3 eller 4 oktober, ska se om jag kan komma då :D

Jaha! Var du där? Det var ett mycket intressant möte, men lite dålig struktur tyvärr... Jan Jönsson var jätte intressant att lyssna på. Hoppas på uppföljning!

Nej tyvärr, det var så mycket annat... :crazy: Nu är jag hemma igen och väntar på besked... Vad kom ni fram till då? :)

Jaha då får vi hoppas på glada besked!

Jo mötet var ok, Jan Jönsson var intressant att lyssna på! Men sen när vi gick över till "rädda körningen" så var det mycket dålig struktur, ingen protokollförde vad jag vet... Vi insåg snart att vi hade en hel del vi kunde göra, men aldrig hur vi skulle lösa det. Det utsågs aldrig någon arbetsgrupp som kunde ta tag i det. Sen var det en hel del kuskar som berättade om sina erfarenheter från olika tävlingar, som enligt mig inte hade med mötet att göra, det drog bara ut på tiden. Det var svårt att få alla att hålla sig på rätt spår, hålla sig till ämnet tyckte jag.

Mycket synd tyckte jag. Något som kunde ha blivit så bra, ledde inte till så mycket. Hoppas verkligen att det blir ett möte till, fast med lite bättre ordning ;)

Hm okej... Ja det är ju synd när det blir så att möten spårar ut och börjar handla om så mycket annat än vad som var tänkt. Och det finns ju onekligen mycket att förbättra för att behålla och helst öka körsporten i Sverige.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka