Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om man har C eller D körkort, får man då köra en kombination av bil+släp som man måste ha BEkort för?
Eller måste man ha BE också?
Tex ett släp med totalvikt på 2000 kg och en bil som orkar dra det, det blir ju mer än 3500 (vilket väl är maxgräns för Bkort).
Ja, men tyvärr så anser inte Sveriges rikes lag att det är så Sen e de ju lite skillnad på att köra med bara C eller D eller om man har en stor släp bakefter oxå. Dom beter sig väldigt annorlunda än som när man tex kör en hästlastbil.
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hundavel & Ras Jag hör då samma från mig själv och andra människor kring mig, så vi är väl brakycefala hela bunten. Det är i alla fall ingen snarkning.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.