Korg till rollator

MissFideli

Trådstartare
Min mamma har fått en rollator och jag tänkte beställa en korg till den. Men jag vet inte hur hennes rollator ser ut. Är det "universalkorg" eller olika för olika märken?

Har din mamma fått den förskriven som hjälpmedel? Isf kan ni kolla om det finns möjlighet att få en korg förskriven som tillbehör? Iaf när jag jobbade i äldrevården hade många en förskriven.

Nej, på de flesta hjälpmedel får man liksom ”plussa på” tillbehör som man vill ha till den. Troligen arbetsterapeut som förskrivit. Hör efter med hen

Det ska jag. Hon fick den för att hon var tvungen att ta bort shunten i huvudet pga infektion och nu har så dålig balans att hon behöver kunna stödja sig på nått. Hon väntar på att få sätta i en ny shunt, men i detta läge vet ju ingen när det blir.

Tack!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
261
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och... 2
Svar
22
· Visningar
1 561
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: ufot
·
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt... 2
Svar
36
· Visningar
3 259
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka