Korg till rollator

MissFideli

Trådstartare
Min mamma har fått en rollator och jag tänkte beställa en korg till den. Men jag vet inte hur hennes rollator ser ut. Är det "universalkorg" eller olika för olika märken?
 
Har din mamma fått den förskriven som hjälpmedel? Isf kan ni kolla om det finns möjlighet att få en korg förskriven som tillbehör? Iaf när jag jobbade i äldrevården hade många en förskriven.
 
Nej, på de flesta hjälpmedel får man liksom ”plussa på” tillbehör som man vill ha till den. Troligen arbetsterapeut som förskrivit. Hör efter med hen

Det ska jag. Hon fick den för att hon var tvungen att ta bort shunten i huvudet pga infektion och nu har så dålig balans att hon behöver kunna stödja sig på nått. Hon väntar på att få sätta i en ny shunt, men i detta läge vet ju ingen när det blir.

Tack!!
 

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Kropp & Själ Jag fick ett insektsbett (antar jag) för kanske en vecka sedan. Det har kliat som fan fram till igår och idag ser det ut såhär :crazy...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
538
Senast: Åsa A
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp