Körförkläde/handskar

snigelfarmor

Trådstartare
Hej! Lite frågor.

Vad ska man ha för material i sitt körförkläde?

Vilken färg passar att ha? Tänkte ha ljusbrunt, eller grått.

Får groomen ha svart/bruna handskar, såna här?

150060.jpg

jag (kusken) har de beige/bruna.

/jenny

Sv: Körförkläde/handskar

beror ju på vad du har för andra kläder på dig.
tjock bomullstyg borde gå bra, eller typ ylle.

groomen får ha de handskar som du visade.

Det står i TR att man skall ha handskar. Färgen är endast för presentations poäng och ev spannkontrollspoäng. Detsamma gäller förkläde och huvudbonad.
Det är bra att hitta en enhetlig diskret färg som passar vagnen. Brunt och svart är väl bra färger. Om man kör med rokard el maratonvagn i dressyren så kan man ha lite sportigare och enklare klädsel. Då man ändå inte får mer än 6 poäng på presentationen.
/M

hmm .. hur går det ihop då jag fått en 8 på det?

Då skall du vara glad för det, Rätt är att man bara skall få en 6a. Men din vagn har dom nog svårt att avgöra om det är rokard el gigg.
/M

Jag har också fått åtta på presentation med rockard! Och att man ska ha sportigare klädsel till rockard eller maratonvagn tycker jag inte stämmer i praktiken. Jag har då alltid fått bättre då jag haft kavaj än nåt annat "sportigare". Men bruna handskar ska man väl ha? Till bruna tömmar för svarta tömmar är för begravning (se vad jag lärt mig på buke!!)

Visst kan man få högre poäng med finare klädsel men det är inte rätt bedömt av domaren. Det med bruna handskar och tömmar är ochså en traditionssak precis som mycket annat i körningen. Vilket i och försig är ganska roligt då man får se många väldigt fina ekipage ute på tävlingarna.
/M

Då får vi hoppas att domarna inte är helt utbildade i år heller då Lina!

Precis låter bra det :) Då har man chansen till EN 8 iaf!

o duu det är tävling om en vecka -känns nervit!!

Du vet vad som gäller! Kan man inte vara bäst så får man se till att man åt minstone är snyggast!!! ;)
Fast både du och Nora ligger nog bra till på den fronten med era fina ponnyer.
/M

Japp det är det jag sattsar på! Fast Frosty bevisade ju förra helgen att han faktiskt är BÄST på att köras :D
Fast skönhet kommer man himla långt med :p - det är min plan B!

Haha! Jag vet!! Har som svårt att bestämma mig hur jag ska lägga upp träningen innan (de få gånger jag får köra honom) Ska man fara ut i skogen så han inte är less på dressyr till tävlingsdagen eller ska man fila på dressyren så det funkar perfa på tävlingen? svåra val...

Skönheten är ju min plan A, prestation är väl inte så viktigt :p ?? hahaha :rofl: Fast det blir ju en del putsande på allt/alla inblandade. Allting är alltid renast till första tävlingen...sen orkar man inte lägga ner lika mycket på det...

För vår del blir det nog lite uppmjukande arbete varvat med lite skogturer. imorgon ska jag iaf köra program för micke, så vi får ha ett i kroppen iaf. känns bra (bara hästen går bra så ..)
Och här avslöjar jag mina träningsknep till "värsta" konkurenten .. dåligt av mig :p

jag hade även tänkt hinna köpa nya tävlingskläder, men vi får se hur det blir med den saken -kanske ska börja ringa groomen och höra om hon är ledig nästa helg :angel:

vi hörs väl kanske till helgen när jag börjar närma mig hippo "stallvärdinnan" :)

Ja kläderna är jobbiga...måste nästan skaffa mig nåt ordentligt så det inte blir panik inför varje tävling...Kul att jag är värsta konkurenten!! Är ju nästan rädd att jag måste säga detsamma till dig. Men sen kör jag ju msv så då kan båda vinna!! Ska kanske lära mig msvprogramet till nästa helg då jag ska träningstävla med det...ensam i klassen. haha

Förhoppningsvis ses vi tidigare än så...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Mli
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 388
Senast: ameo
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: inverterad
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka