Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Mli så himla fin hon är! Vem ska du betäcka med?
Min ponny har med stor sannolikhet en fångkänning Hovslagaren kommer i morgon och han har inte gett upp hoppet om att det kan vara en hovböld då det bara är ett framben som är lite svullet och har en mycket lokal och inte så stark värme i hoven. Dock har hon något förhöjd puls i båda fram, mest i det med värme i. Behandlas som fång fram tills motsatsen är bevisad.
Vi var på klinik så sent som i onsdags och fick goda ord om fortsatt träning, och så nu detta. Och som ett extra hån kom sms från schenker att mitt paket med nytt huvudlag och bett kommit till preem. Det beställde jag för att fira att vi nu skulle kunna sätta igång på riktigt. Hennes muskelsjukdom gör dessutom att hon riskerar att bli väldigt dålig (korsförlamning/muskelsönderfall) av boxvila - hon måste motioneras minst en timma om dagen och gå på lösdrift för att inte bli dålig i musklerna. Om det är fångkänning, vilket jag ändå tror (hon hade likadant förra året men på bete) så är det ändå rätt lindrigt och förhoppningsvis går det fort åt rätt håll. Bete hade jag ändå inte planerat in.
Ursäkta att jag studsar in från ingenstans, men jag måste bara få fråga lite om körning.
Jag har en welsh cob-valack på tre år som jag håller på att rida in, men jag är så sugen på att få honom inkörd! Få honom inkörd skriver jag, för jag kan verkligen noll om körning. Jag tänkte höra om ni kan tipsa mig om vad jag kan börja med för att få ytterligare förståelse kring körning. Tips på böcker, kurser och liknande. Hur gjorde ni som kompletta gröngölingar?
Usch vad jag saknar körning. Ponnyn är fortfarande dålig i sina hovar, prognosen är väl inte så strålande som den såg ut från början. Den andra är just nu inte körbar pga stundande betäckning. Men hon är ju inte så rolig att träna, hon fungerar ändå bäst ute på grusväg. Jag blir alldeles uppgiven när jag tänker på vad som händer om ponnyn behöver en riktigt lång konvalecens, vem ska då ta över vagnarna när min stora förhoppningsvis är högdräktig? Och ska jag behöva vänta i ett år innan jag får träna igen? Önskar att jag vore gjord av pengar och tid så jag kunde ha en till körponny. Men då står jag där om ett år med kanske fyra hästar hemma istället för två...