Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens runda blev 5 km och Isak har aldrig kännts så pigg! Vet inte om det var blåsten (han blev lite lagom på tårna), bootsen som jag inte brukar köra med eller att jag ändra en inställning på nya vagnen. Jag var nöjd och Isak var glad iallafall :D

Hittade dessutom en ny körväg! Woho.
Är för övrigt kär i mätaren som sitter på nya vagnen så man hela tiden kan se vilket tempo man håller och hur långt man kört. Ibland blir man faktiskt fartblind efter en trav eller galoppsträcka :D

Spammar er med lite bilder bakom världens bästa rumpa :angel::D
1471780_10152913663752637_7763601031646585237_n.jpg

11160585_10152913663612637_9081249906280345968_n.jpg

@Pallen Vad är de för mätare?=) nu vart jag nyfiken=)

Den är egentligen till för cyklar. Men det är en mätare som fästs nära hjulet + en magnet på hjulet, sedan är min display fastsatt i "gallret" (eller vad det heter?? haha) framför mig så jag ser den hela tiden. Man ställer in hjulets omkrets. Kan fota lite mer imorgon om du är intresserad? :) Såhär ser själva displayen ut iallafall:
mm.png

Finns en knapp man kan trycka på så man ser total tid och medelhastighet också.

Den är egentligen till för cyklar. Men det är en mätare som fästs nära hjulet + en magnet på hjulet, sedan är min display fastsatt i "gallret" (eller vad det heter?? haha) framför mig så jag ser den hela tiden. Man ställer in hjulets omkrets. Kan fota lite mer imorgon om du är intresserad? :) Såhär ser själva displayen ut iallafall:
mm.png

Man kan ju ha app för detta också. Bara skaffa hållare till telefonen.

mm.png

Ja vore supersnällt=)
Bäst vore väl att knal in till en cykelaffär så man får hjälp. är helt urblåst när det gäller tenikprylarhaha

Nu @Nielaa har jag fotat, hoppas bilderna duger för att se hur det hänger ihop!

20150418_080033.jpg

Magnet på hjulet och magnet i stången. Ledning går från magneten på stången.

20150418_080051.jpg

Och sen bara upp till displayen :)

Isak imorse :love::love::love:
(han ser lite skev ut på bilden, haha svårt att tömköra med en hand)
Skaeligrmbillede%202015-04-18%20kl.%2013.49.46.png

Blev dressyr + bommar i töm. "Dressyren" gick superbra, fin i sidorna och bra tempo. Superfin i galoppen!
Bommarna gick bra i trav, i galoppen var han lite trött.

Kul @Pallen :D

Jag har också kört en sväng idag och det var helt underbart att ha på sig vanlig tröja och en väst och tycka att det var lite varmt på sina ställen :love: Gud vad jag älskar våren!

Åh jag har fått erbjudande att börja tävla ett 3-span här i Danmark. Eventuellt gör vi det till 4-span med Isak som en av förlöparna :love::love:
Eller så behåller vi 3-span men byter förelöparen mot Isak. Ska träffa ägaren nu i helgen och prata. Inte alls säkert det funkar men hoppas verkligen det :D Mycket som ska klaffa med både tider privat och allt det hästmässiga. Men kan inte låta bli att ha ALLDELES för höga förhoppningar :angel::angel::angel::angel::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar