köra UT häst skit till hagen...

kamomillo

Trådstartare
Jag pratade med en tjej som har sin häst uppstallad på en ridskola, och hon berättade att hon ville flytta sin häst så fort som möjligt nu på våren, för att det körs UT hästskit från stallet TILL hagarna, så nu är allt en enda skitig vidrig gödselstack....

Kan detta vara lagligt :confused:
Jag menar, vanligt folk mockar ju undan så mycket skit som möjligt från hagarna, och att köra ut det dit verkar ju mer än lovligt knäppt :crazy:

Hur mår hovarna på dessa hästar :confused:

En något fundersam * Jenny *

För att förvara gödsel måste man ha en betongplatta.
Låter ju inte särskilt trevligt för pållarana.
Kanske de har tänkt att harva upp hagarna och blanda med hästgödsel för närings-syfte och sedan så gräs kanske men då ska ju hästarna absolut inte behöva gå där med en massa gödsel :crazy:

:eek: :confused:
Vad är anledningen till att göra detta? Det måste väl finnas en logisk förklaring till varför stallägarna vill göra detta.
Jag förstår att hon vill flytta :crazy:

Jag vet inte varför dom gör så här :confused:
Det går visserligen inga hästar i dessa hagar juni-augusti, men jag tror knappast att det är för att gödsla dom gör på detta viset. Snarare för att dom inte har någon annanstans att göra med "skiten" :devil:

* Jenny *

Det gödslar väll hagarna,, när regn kommer åker näring ned..
om hästarna inte står i hagen på sommaren så lär det inte ha någon effekt på deras hovar,, och för övrigt så måste en hov som bor i box må sämre än en som bor i en hage,,,

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 206
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 950
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka