Köra Transport?

D

Daffne

Vad gäller när man ska köra Transport? Måste man ha något tillstånd(nåt slags körkort)? Hur fort får man köra?

/ Alltid tacksam för svar !

Dettta får du dra med B-körkort enligt vägverkets hemsida.
Släpfordon med en totalvikt av högst 750 kg eller ett släpfordon med en totalvikt över 750 kg, men då får släpfordonets totalvikt inte överstiga dragbilens tjänstevikt och de båda fordonens sammanlagda totalvikt får inte överstiga 3 500 kg.
Med E-kort är det också bilen som avgör hur tungt släp du får dra, det står på bilens regestreringsbevis.
Mvh,
Lady_S

Tack för ett klart och redigt svar! har själv funderat på detta då det snart är dax att ut och åka och körkortsteorin är som bortblåst! :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
647
Senast: misswilma
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 262
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka