Köra in en new forest/nordsvensk på 20 år?!?!?!

G

Goes_on22

Heeej...'
Är det någon som vet om man kan köra in en 20 åring?? vi tror att hon är inkörd men vet ej... hon är alltid pigg å glad och i bra form..(hon är, går och håller bättre en vår 13 åring)...som sagt är hon new forest/ och nordsvensk..mkt lugn... skulle det gå att testa på nått sett?? tacksam för svar...

Sv: Köra in en new forest/nordsvensk på 20 år?!?!?!

Hej.

Jag har också köpt mig en nordis, han har blivit körd på trav för länge länge sen, han fyller 17så.
de är kanske kring 7år sen han blivit körd sist.
Och jag går och köper mig en rissla, och så får jag reda på att han inte ens är körd med de, idag tog jag på mig mod och tänkte, nu testar jag. så jag tog mina skaklar och la en planka längst bak så dom inte glider åt alla håll, och promenerade med honom, har töm kört honom en del innan detta, och de gick hur bra som helst, så jag kopplade fast en rattkälke i plankan och satte mig på och körde med den, då har jag en ruskigt snäll och trygg häst och de gick prima balerina och jag är så nöjd. man kan ju testa och dra däck om man nu inte är lika knäpp som jag och törs spänna på en rattkälke.
Hoppas de går bra för dig!

Det bör väl gå alldeles utmärkt. Men ta det lugnt och se till att du har kunnig hjälp bara!

Börja med att tömköra henne och se hur hon verkar då. Gå sedan med en rockard bredvid henne och kolla hennes reaktion. Ni som känner hästen borde se ganska snabbt hur hon reagerar. Lycka till.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 388
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross