Köra in D-ponny

R

Rebecka

Jag hade tänkt köra in min D-ponny :bump: (okej, blivande då. Hon är inte min ännu.) Mest för lite variation till ridningen och körning hemma och sådär :D

Jag har hållit på med ponnytrav och hjälpt till med inkörningen av en shettis, hur stor är skillnaden? Vad är bäst att satsa på i utrustningsväg? Allmäna tips osv?

Sv: Köra in D-ponny

1. Skilnaden är stor, beroende på hur ni körde in. Men jag antar att ni sate fast hästen spände för den släpte hästen och sprang en runda eller? :P

2. Så finns det MASSOR av liknande trådar här på buke. :D

3. Ta hjälp av någon erfaren.

Nu blir jag lite nyfiken, varför antar du att vi bara "sate fast hästen spände för den släpte hästen och sprang en runda"?
Skulle vi ha slarvat med inkörningen bara för att det var en ponny och handlade om trav eller? Förklara gärna.. :)

Ja för att det handlade om trav jag kom på senare att ni kanske inte kört in ponnyn i trav sammanhang.

Ja jag tror ju inte att ni började vid att vänja den vid draglinor backsele och dragdon :) för att sedan släpa runt ett däck i nån/några veckor för att den ska vänja sig vid att det skramlar backom hästen osv. :)

Men så är ju jag lite halv rasistisk och har inga högre tankar om trav ;P

btw har du hittat fler trådar om inkörning som du fått hjälp av? Om det kvar står några frågor efter du läst dom så kan du ju fråga igen :P

Okej. Han inkördes för att användas till ponnytrav och det var väldigt noga att allt skulle gå rätt till. Dra inte alla över en kam ;)

Jo då jag har hittat lite nu.. tror det bästa för oss är att gå en kurs eller liknande för hästens skull. Man vill ju göra allt rätt från början :)

Liknande trådar

Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 572
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 364
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Vi har haft 2-4 ponnyer hemma. 4 var himla fiffigt vid boxvila eftersom jag kunde dels rotera vem som sällskapade inne och ingen var...
2
Svar
25
· Visningar
2 599
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka