Köra igång 13årig nordismärr?

Ballerina

Trådstartare
Skulle ni tycka att det är någon större vits med att köra igång en 13årig nordismärr? Eller är det för gammalt?

Hon har tidigare i livet gjort drygt 50 starter med 4 segrar. Tjänat drygt 100tusen. Startade sista gången april -06. Rekord 30,6m. Fått 2 föl (-04, -07).

Så, skulle ni ha gett henne en chans eller skulle ni strunta i det?

Sv: Köra igång 13årig nordismärr?

jag ska köra in min 19åring :) så varför skulle 13år vara för sent? det är väll ingen ålder för en häst.

Jag menar såklart köra igång för att kunna tävla med!

Antar att du inte kan tävla med din 19åring :angel::D

Jag testade att köra igång mitt varmblodssto efter fölning -05, det gick riktigt bra fram till jag miste henne i en bilolycka.

Viljan fann och aktionen stämde klockrent (ställdes av och betäcktes för en hovbensfraktur tog längre tid än beräknat att läka).

Din har ju varit igång mellan fölen, så jag skulle vilja påstå att det hänger på hästen. :idea:

Då är det en annan historia tycker jag, om det varit min häst och jag gjort det "på kul" är en sak.

Men om det inte funkar så är man ju bunden till ett kontrakt om man leasar hästen.

men är det inte 13 års gräns på kallblodsston?
eller är jag ute och cyklar.. då känns det ju lite onödigt..

Skulle ni tycka att det är någon större vits med att köra igång en 13årig nordismärr? Eller är det för gammalt?

Hon har tidigare i livet gjort drygt 50 starter med 4 segrar. Tjänat drygt 100tusen. Startade sista gången april -06. Rekord 30,6m. Fått 2 föl (-04, -07).

Det är väl klart att det inte är för gammalt!:)

Senast ändrad av en moderator:

ja just det så är det ju..

men då är det ju bara att köra på :D

Jag skulle ha struntat i det. Särskilt om det gäller leasing... Det är inte så skoj att sitta fast ett år i hästar som man ser efter några månader att man helst inte skulle vilja ha kvar.

du kan väl köra en månads uppsägningstid?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka