Köra c-ponny

wizo

Trådstartare
Vad för vagn och sele har ni till era c-ponnyer? Jag har ännu inget sele, bara en gammal rockard som får duga tills jag köpt en ny. Jag hittade förut så fina rockarder för haflinger, islandshäst, russ mm på internet men vet inte vart. Jag har googlat och letat men hittar det inte. När ni tävlar använder ni två olika vagnar för dressyren/pessition och maraton? Och om ni gör det hur sjutton tar ni er till tävlingen med alltihop?
Är det nån som har en "hopplockbar" typ roslagsvagn fast för C-ponny?

Sv: Köra c-ponny

Det finns att hitta massor av svar på dina frågor här på buke i trådar som redan finns. Kolla på tråden fakta om selar och vagnar till exempel. Många som lagt in länkar både här och där i körnings-forumet. Lycka till!

Jag har en maxad C-ponny, Haflinger. Jag har en Ideal sele från Börjes, stl cob. Kanske lite för stor för min Haflinger, skulle nog ha tagit en ponny ist.

Jag har två vagnar, en två hjulig till dressyren o precisionen o en maratonvagn till maraton. Jag kör med två bil o släp när jag skall åka på tävling. Men den två hjuliga vagnen hänger jag bak på transporten om jag bara behöver ha med den.

Så här ser det ut när vi tävlar precision.
20293627.jpg

Maraton.
20293630.jpg

Så här hänger jag upp vagnen. Sätet ligger i transporten.
22728968.jpg

Jag kör förvisso bara b-ponny men vi har bara en vagn och kör alla 3 del grenar med den. Det är en maraton vagn där vi skruvar dit ett groom säte till dressyren. Om du tävlar ponny så behöver du inte ha fin vagn förens i svår klass.
Vi har en stor transport där vi får plats med allthopa.

Jag hra också letat efter en lätt men snygg rockard till min C-ponny. Jag äger bara en maratonvagn, anpassad för ponny (men den är rätt tung, väger 160 kg så man får köra msv och uppåt med den). Har en sele från Imperial Riding som heter IR Sport Maraton. Den har jag i storlek ponny, och det är innersta hålen på det mesta (han är inte så grov). Har dock cob på huvudlaget och tömmarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 974
Senast: a1agnlju
·
Körning För maxad C-ponny. Hon är just nu hagprydnad men drömmer och hoppas hon kan köras i framtiden. Hon har fel i ryggen så får problem med...
Svar
5
· Visningar
1 708
Senast: fjordtokan
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 290
Senast: Nielaa
·
Körning Jag har en f.d tävlingsponny, hon är 15år men jag tävlar inte henne mer då jag inte ser "det roliga i tävlingar". Jag hade tänkt köra in...
Svar
4
· Visningar
1 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka