Kör ni för tränare?

F

Fjunet

Kör ni för tränare? Är det en "riktig" tränare, eller bara en privatperson som kan mycket om körning? Hur ofta kör ni för tränare? Vad betalar ni för a) en riktig tränare b) en privatperson som kan mycket om körning?

Sv: Kör ni för tränare?

Hej.

Jag kör inte för en utbildad tränare, men väl så bra, så kör jag för Nora och hennes mor. Vi tränar tillsammans ibland och då kan man alltid fråga och få kommentarer på hur det ser ut och vad jag ska tänka på. De ställer upp gratis :bow:

Jag har även kört för en kördomare och det var jättenyttigt!
Sen är det nyttigt att skriva på körtävlingar i dressyren, för då får man en massa bra tips på vad domarna vill se, och inte se.

Nästa år så blir det förhoppningsvis körning för Miamiamia!

priserna ligger mellan 250-350/pass.

Japp jag kör för en C-tränare i körning. Nu har inte jag egen häst men har möjlighet att låna en av hennes hästar för köra... 250 kr/ timme tar hon för träningar. Typ varannan vecka-1 gång i månaden...

Kör för två utbildade tränare och betalar runt 300 kr per pass men inte helt regelbundet. En gång i månaden knappt nu på hösten men till våren blir det kanske oftare då båda är uppe nån gång då och då. Man får ta alla chanser som ges!! Annars blir det mkt egen träning men det brukar funka ganska bra det också. De senaste tre sommrarna har vi varit på träningsläger en vecka och tränat både för utbildade och "bara" kunniga så då blir det intensivt. Jag har ganska bra koll på vad som behöver göras men det är alltid bra med två extra ögon då och då och få lite smarta tips och råd. Sen är det ju kul att få träffa körgänget nån gång på vinterhalvåret också:D Man blir mer peppad att träna då man vill ha lite utveckling mellan gångerna...

Nej, tyvärr inte:( Har inte hittat någon tränare här ännu. Tycker dom flesta verkar bo i norrland eller skåne:(

Ja det gör jag, tyckte det var smartast eftersom jag är helt grön inom körning :o
Just nu har det blivit nästan en gång i veckan, vill passa på innan det blir för dåligt väder och underlag.
40 min eller mer effektiv träning är det, uppvärmning och avskrittning ej medräknat. 200:- per lektion med kvitto. Tränaren tävlat själv aktivt men har ingen tränarlicens så vitt jag vet.
Jättenöjd är jag, vi lär oss massor och tycker det är superkul! :)

Jag kör för A-tränare minst en gång i månaden. Sedan blir det ofta att jag tränar ihop med en kuskkollega någon dag i veckan (har det så bra att vi står 4st kuskar i mitt stall). Då ger man varandra lite instruktioner, tittar och kommenterar.
Rider oxså lektion en gång i veckan, vilket ger inspiration.
Jag tycker att man behöver träningarna för att hålla sig ordentligt motiverad. Är man inte 100% motiverad till att träna så blir inte träningen lika bra.
Har nu massor av insperation och är super laddad varje dag jag ska ut. Detta gör att det känns lättare och roligare.
Nu har ju vintern kommit och det kommer att bli tyngre för var dag.
Men snart är det vår igen;)
/M

Körde för B-tränare ungefären gång i veckan förut, men tyvärr flyttade han för ca ett år sedan. Så efter det har vi åkt till Andres Eriksson ett par gånger, blir tyvärr väldigt sällan pga avståndet och kostnaden. Ska väl kanske försöka hitta något alternativ till det till våren.

miamiamia skrev:
Har nu massor av insperation och är super laddad varje dag jag ska ut. Detta gör att det känns lättare och roligare.
/M

Har samma känsla!!

Riktigt peppad varje gång vare sig vi ska tömköra, dressyra eller bara skritta ut i skogen... Finns alltid nåt nytt att jobba med just nu :D Man får ju nya i idéer från alla olika håll!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 041
Senast: LenaH
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar