Kör ner huvudet i vattnet...?

gul_zebra

Trådstartare
Cacharel börjar bli gammal och får något svagare bakben. Skulle låta henne simma idag och fortsätta med det varje dag, så hon bygger upp musklerna och sådär, men tänkte börja idag med att ha så hon kan stå på botten istället.

När hon väl kom i vattnet körde hon ner huvudet mellan bakbenen. Jag lyfte upp henne, försökte igen men hela tiden gjorde hon samma sak, körde ner huvudet mellan bakbenen under vattnet.

Vad sjutton är det hon håller på med?! :crazy:

Hon är frisk och pigg annars, inte sjuk eller så. Enda "felet" är väl allt fläsk som börjar komma :angel: :D

Sv: Kör ner huvudet i vattnet...?

Jovisst, om det inte vore för att hon hatar vatten så :crazy:

Får hitta på nåt nytt sätt att träna bakbensmusklerna på så länge...
Skulle haft en råttgrimma och grimskaft, så kan man hålla upp huvudet på henne själv :angel: :D

Tyvärr har jag inget bra svar på din fråga utan vill snarare ställa en fråga själv:

Det går alltså att bada/simträna råttor utan att de på något sätt far illa av det? Jag har faktiskt aldrig tänkt tanken även om jag har hört om råttor som badats inför utställningar o.s.v. Men vad roligt om de kan plaska omkring lite i en balja själva! Det måste jag prova. :devil: :D

Jepp :) Förutsatt att de inte dränker sig själva då :angel: Bara de slipper hamna i drag och så medan de är blöta så är det lugnt. Torkar snabbt som attan gör de också, om man inte använder typ schampoo eller så :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 948
Hästvård Oron och ångest växer i mig. Jag tror det är något fel på min häst....igen! :( Jag köpte mitt sto i maj förra Året. Ett 10-årigt...
Svar
15
· Visningar
8 951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka