Kör avställd bil, var anmäla?

Vi spolar bak till igår kväll. Två bilar blockerar, en personbil samt en stor jävla skåpbil. Precis, två. Den där skåpbilen har stått där ofta den senaste veckan och även den mitt i vägen. Jag har härmed två grannar som parkerar som arslen. Vet dock inte vem som har skåpbilen.

Ringer parkeringsvakt som skulle skicka ut någon. Hinner inte se om bilarna lappas innan bägge är borta och kort därpå ersatta med denna jävla idioti:
biljavel.jpg

Bilen är alltså den senaste bilen körd av de som kör en avställd bil (denna dock påställd), ty dessa roterar bilar. Ringer p-vakt igen som igen ska skicka ut någon.

Kliver upp och nu 10 timmar senare ser det ut såhär:
biljavel2.jpg

En liten gul lapp har aldrig varit så vacker :love: Hur jag ska komma åt min cykel om en timme däremot har jag ingen jävla aning om. Ska till hyresvärden i annat ärende och får passa på att lämna klagomål på skiten igen.

Kära buke. Jag har precis kollat regnr även på den förbannade skåpbil som är nytillkommen. Jag får dock inte fram uppgifter utan smset jag får vid koll säger att den är avregistrerad. Vad innebär det?

Kära buke. Jag har precis kollat regnr även på den förbannade skåpbil som är nytillkommen. Jag får dock inte fram uppgifter utan smset jag får vid koll säger att den är avregistrerad. Vad innebär det?

Att avregistrera ett fordon innebär att fordonet tas bort permanent från vägtrafikregistret. Den vanligaste orsaken till en avregistrering är att fordonet skrotas

Avregistrerad är samma sak som skrotad eller ombyggd som "icke registreringspliktigt fordon" och dit räknas skylift på släpkärra, motorredskap (som åkgräsklippare, gaffeltruck, beläggningsspruta som asfaltläggarna har, vält mm.). Den kan vara falskskyltad med stulna skyltar från lämplig skrot och därför står det avregistrerad.

Tillägg, man kan avregistrera fordon själv numera. Tidigare var det bara auktoriserade som fick avregistrera vid skrotning eller utförsel ur landet. Folkracebilar tex. är oftast privat avregistrerade.

Vi spolar bak till igår kväll. Två bilar blockerar, en personbil samt en stor jävla skåpbil. Precis, två. Den där skåpbilen har stått där ofta den senaste veckan och även den mitt i vägen. Jag har härmed två grannar som parkerar som arslen. Vet dock inte vem som har skåpbilen.

Ringer parkeringsvakt som skulle skicka ut någon. Hinner inte se om bilarna lappas innan bägge är borta och kort därpå ersatta med denna jävla idioti:
biljavel.jpg

Bilen är alltså den senaste bilen körd av de som kör en avställd bil (denna dock påställd), ty dessa roterar bilar. Ringer p-vakt igen som igen ska skicka ut någon.

biljavel2.jpg

En liten gul lapp har aldrig varit så vacker :love: Hur jag ska komma åt min cykel om en timme däremot har jag ingen jävla aning om. Ska till hyresvärden i annat ärende och får passa på att lämna klagomål på skiten igen.

I mitt fall hade jag VERKLIGEN försökt öppna den där dörren ... Oavsett hur mkt saker som går sönder på bilen.... Så de fattar att de står för nära dörren ...

biljavel.jpg

biljavel2.jpg

Jag säger som @corzette . Jag hade lätt öppnat dörren i det där läget! Skitigt fullständigt i hur mycket repor det hade blivit på bilfanskapet. Vissa verkar behöva lära sig den hårda vägen...

Yes, skåpbilen är falskskyltad, ty regplåten tillhör en SUV i fel färg. Då förstår jag varför den försvann fort som fan efter att jag fotat, nån måste ha sett mig :angel: :devil: Blir tips till polisen nu, tyvärr vet jag inte exakt vem som har den annat än att det inte är samma familj.

Kolla om det stämmer med färg och märke, registeruppgiften och bilen du har framför dig. Är det den bilen som fått böter?

F ö - se det som en julklapp, nu har jubleidioterna verkligen ställt till det.
Det är tyvärr inte samma jubelidioter utan en bunt jubelidioter till, så jag har två att bråka med nu. Bötern sitter inte på den falskskyltade utan på en laglig (den som då och då kör en avställd bil). Skulle ringa p-vakt så skåpbilen fick böter den också men den försvann medan jag var på väg upp till lägenheten innan jag fått reda på att den är falskskyltad :p
Har iaf pratat med hyresvärden och de har tydligen satt in lite extra ronder här och ringer p-vakt så fort de ser bilar stående. De har försökt prata med idioterna men det skiter de i, och böter finns det tydligen gott om.

I mitt fall hade jag VERKLIGEN försökt öppna den där dörren ... Oavsett hur mkt saker som går sönder på bilen.... Så de fattar att de står för nära dörren ...
Jo öppnar dörren gör jag, kruxet är väl mest att jag har lite svårt att rubba bilen när jag ska in och ut med cykel. Bumpade in i skiten med cykelkorgen nyss men jag tror ärligt talat inte att de bryr sig ett smack i biljäveln. Jag har ju dock ingen som helst lust att bli betalningsskyldig.

Oooooookej, scratch that. Jag har tydligen sett fel ser jag nu och mixat ett O med ett D och skåpbilen är inte alls falskskyltad :o Däremot tillhör den tydligen samma jävla nöt. Alltså... :banghead:

Jo öppnar dörren gör jag, kruxet är väl mest att jag har lite svårt att rubba bilen när jag ska in och ut med cykel. Bumpade in i skiten med cykelkorgen nyss men jag tror ärligt talat inte att de bryr sig ett smack i biljäveln. Jag har ju dock ingen som helst lust att bli betalningsskyldig.

Då gör de ju inget om du använder ALLA medel (tillåtna eller inte) att flytta bilen åt sidan....
Du har inget spett att häva lite med ? Har den dålig parkeringsbroms kan du ju få den att flyttas bakåt om du "puttar/använder spett" så den kommer från dörren... Egenmäktikt förfarande i all ära men är de inte så rädda om sina "saker" så känns en motanmälan som "kommer aldrig hända"

När jag ser din fina flygfotovy så får jag en ide.
Uppenbarligen svårt för hyresvärden att vara där alltid och jaga idioter.
Då är nästa steg att fundera på förändringar i miljön som hindrar/motverkar beteendet.
Och tänker då att det borde gå relativt enkelt att göra i ditt fall.

Om man (hyresvärden, alltså) placerar ut lämpligt föremål (betongsugga, stor blomlåda etc.) ungefär där ratten i bilen sitter. Det skulle väl fortfarande ge tillräckligt utrymme runt dörren?
Alternativt ett metallräcke/staket från hörnet på huset och lika långt ut som bakändan på cyklarna.

Tror du det kan vara ett gångbart förslag att framföra?
Kunde ju prövas med något mer flyttbart först för att se effekten innan man kostar på riktigt.

Då är nästa steg att fundera på förändringar i miljön som hindrar/motverkar beteendet.

Om man (hyresvärden, alltså) placerar ut lämpligt föremål (betongsugga, stor blomlåda etc.) ungefär där ratten i bilen sitter. Det skulle väl fortfarande ge tillräckligt utrymme runt dörren?
Alternativt ett metallräcke/staket från hörnet på huset och lika långt ut som bakändan på cyklarna.

Kunde ju prövas med något mer flyttbart först för att se effekten innan man kostar på riktigt.

Smart :):up:

Fast det är ju en räddningsväg. Så förhindrar man obehöriga förhindrar du även räddningsfordon...

Då gör de ju inget om du använder ALLA medel (tillåtna eller inte) att flytta bilen åt sidan....
Du har inget spett att häva lite med ? Har den dålig parkeringsbroms kan du ju få den att flyttas bakåt om du "puttar/använder spett" så den kommer från dörren... Egenmäktikt förfarande i all ära men är de inte så rädda om sina "saker" så känns en motanmälan som "kommer aldrig hända"
Nä, jag har inget spett. Att försöka rubba en bil med kass parkeringsbroms känns rätt olämpligt iom att jag inte vet hur långt den kan rulla och inte har styrsel på den i det läget. Jag vill inte råka mosa ett barn eller få bilen att rulla in i ett hus liksom :p

Jo det kanske skulle vara något. Frågan är om de inte bara ställer sig framför den då dock och således blockerar lite till, och det därtill blir mindre yta för utryckningsfordon?

Det här är mänskor som går runt och tigger småpengar till cigg i tid och otid. tvivlar på att de har råd med femtielva böter således.
Det lär väl däremot gå till kronkalle till slut som i slutändan gör en utmätning?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka