Kör avställd bil, var anmäla?

Kan uppdatera med att inte ett skit händer. Har ringt 11414 ett antal gånger, händer inte ett skit.
Brukade ringa företaget som lappar här och anmäla också iom att biljäveln alltid är felparkerad men det vete fan om de ens skickar ut nån...
Har precis anmält till Trafikförsäkringsföreningen och hoppas att det ska hjälpa och ska försöka hinna förbi hyresvärdens kontor för klagomål där imorrn (duktiga idioter som blockerar elcentralen med en tvättmaskin nu också...).

Övriga tips mottages iaf tacksamt, jag är så jävla trött på att krångla cykeln in och ut genom en ofta blockerad förrådsdörr så jag spyr på biljäveln. Vill inte ens veta hur fan en ambulans ska kunna ta sig fram, än mindre en stor jävla brandbil.

Ujujuj vad jag njuuuter av blotta tanken :angel: Hatar den jävla bilen och är föraren den jag tror att det är så hatar jag henne lite extra efter att ha pratat med henne om "parkeringen" och mest bemötts med nonchalans.

Nu körde dumhuvudet iväg igen. Polisbil på väg ut :up:
Alltid 112 vid pågående brott. Ringer man 11414 så bör man räkna med 40 min i kö.

Jag hade satsat på hyresvärden. Grannens agerande gör att du och andra får problem med ert boende, och den biten skulle jag tycka att det ligger hos hyresvärden att lösa. Det är nog dessutom bara hyresvärden som har några faktiska sanktionsmöjligheter...
Ja jag får se om jag hinner förbi imorrn, har andra klagomål att framföra samtidigt (seriöst, hur fan tänker folk som ställer ett skrivbord i ett trångt trapphus?!). Hyser däremot inga direkta förhoppningar om att de gör nånting åt saken.

Alltid 112 vid pågående brott. Ringer man 11414 så bör man räkna med 40 min i kö.
Absolut. När jag ser bilen är den dock parkerad, därav 11414 - undantaget har varit när de kört iväg medan jag pratat med 11414 :p

Ja jag får se om jag hinner förbi imorrn, har andra klagomål att framföra samtidigt (seriöst, hur fan tänker folk som ställer ett skrivbord i ett trångt trapphus?!). Hyser däremot inga direkta förhoppningar om att de gör nånting åt saken.

Absolut. När jag ser bilen är den dock parkerad, därav 11414 - undantaget har varit när de kört iväg medan jag pratat med 11414 :p
Fast är den avställd får man oftast inte ha den på parkeringen
Min sambo har ställt sin hos kompisarna då bilen inte får stå på parkeringen avställd nån längre stund

Min sambo har ställt sin hos kompisarna då bilen inte får stå på parkeringen avställd nån längre stund
Jag hänger inte med på hur du menar, vad har parkeringen med saken att göra? Det här är inte en parkering ens, det är en bit asfalt mellan hus och förråd bara.

Irriterande nog ju. .
Definitivt! Har smockat till bilen ett antal gånger men är så jävla snäll så jag är försiktig när jag krånglar mig ut och orsakar således inga repor. Önskar att jag vore mindre snäll men tror inte att de skulle bry sig ett skit faktiskt. Skitgrannar.

Det där är ofta ett sätt hyresvärdar tar till för att folk inte ska bunkra bilar på parkeringen. Vi hade det problemet på Ljungvägen när jag bodde där. 20 parkeringar var av 6 upptogs av avställda fordon från 2 ägare, som dessutom hade andra påställda bilar också. Så gäster och familjer som nyttjade 2 bilar fick parkera på vägen och gräsytor.

Det där är ofta ett sätt hyresvärdar tar till för att folk inte ska bunkra bilar på parkeringen. Vi hade det problemet på Ljungvägen när jag bodde där. 20 parkeringar var av 6 upptogs av avställda fordon från 2 ägare, som dessutom hade andra påställda bilar också. Så gäster och familjer som nyttjade 2 bilar fick parkera på vägen och gräsytor.
Jo tack jag vet hur det såg ut i Färgelanda.
Här har jag lite pipiga grannar och hyr privat så därför chansar jag inte

Övriga tips mottages iaf tacksamt, jag är så jävla trött på att krångla cykeln in och ut genom en ofta blockerad förrådsdörr så jag spyr på biljäveln. Vill inte ens veta hur fan en ambulans ska kunna ta sig fram, än mindre en stor jävla brandbil.
Knacka framrutan en mörk natt och gärna resten av rutorna också och då menar jag inte "stenskottsspricka" utan "vem fan har slängt en handgranat i bilen"? :devil:

Vandaliserade bilar försvinner fort utom på landet där dom nästan alltid måste "råka" ta eld eller läcka olja innan dom hämtas av bärgaren.

lite spik på vägen *host* :angel:

Placerade snett uppåt mot däcket och i bilens körriktning :idea::devil:

Knacka framrutan en mörk natt och gärna resten av rutorna också och då menar jag inte "stenskottsspricka" utan "vem fan har slängt en handgranat i bilen"? :devil:

Vandaliserade bilar försvinner fort utom på landet där dom nästan alltid måste "råka" ta eld eller läcka olja innan dom hämtas av bärgaren.
Jag gillar hur ni tänker :angel::D

Drar man ut dom med traktorn o parkerar den på den lilla vägen där alla kör o knappt kan mötas ,så försvinner den snabbt även på landet.:angel:
Behövs inte ens traktor, ibland brukar handbromsen och växeln hoppa ur temporärt,,,,,,,,med lite hjälp,,, :angel:

*Jag har lovat att inte outa direkt i skrift vem som öppnade vraket och hjälpte till att knuffa, jag tror dom hade nån sorts uniform på sig men jag är inte säker för det var så mörkt* :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka