Köpt nytt akvarie till sniglarna idag...

gul_zebra

Trådstartare
...och blev så nöjd så jag måste ju visa upp mitt fynd :)

DSC01156.jpg

DSC01158.jpg

DSC01160.jpg

Är supernöjd, fick akvariet med täckglas, ljusramp, de två ljusa pinnarna som syns, termometer, håv, en hink med grus, bakgrund och en pump för bara en hundring :) Så nu ska här bara fixas en dimgrejs så är hela setupen klar där, sen lär jag ju förstås fixa med fler när sniglarna blir större och måste flytta isär för mer plats, i det här nya kommer marginatorna få bo själva sen när de är större :banana:

Kommer ny bild imorrn, måste försöka knäppa så hela akvariet syns ordentligt bara :)

Sv: Köpt nytt akvarie till sniglarna idag...

Var fick du tag i det?

HAHA :D ... det är så roligt, hela min akvarietid då jag födde upp platys spenderade jag åtskilligt med tid åt att hålla sniglar ifrån akvariet... lite paradoxalt.
Nu hatar jag sniglar :crazy: Tur att dom har en kompis i dej iaf :idea: :D

Annons :D Hehe perfekt, det kan ju användas till typ gerbiler eller möss sen också om jag skulle få för mig att skaffa det nån gång och inte behöver det till sniglarna längre :) Måste mäta det sen också bara, det skulle vara 60 liter men det är ju mycket större än mitt 63liters. Skulle nog tippa på mist 70 liter :)

vacasso: Hehe de som är så söta! :D Men det förstås, jag tror inte att det vore så kul att få hem en A. achatina i sitt fiskakvarium - inte för att den hade överlevt så länge så den gör skada, men ändå! :angel: :D

Ett par bättre bilder på hela akvariet kommer här :) Dock har det blivit rätt skitigt redan, sniglarna skitar bara ner mer och mer hela tiden ju större de blir - ni kanske ser den långa gröna bajskorven en bit ovanför termometern tex... :D Sen är det mycket fukt på glasen, får försöka prova mig fram till hur mycket duschning som funkar bra. Har ju fram tills nu använt nätlock så det har ju avdunstat rätt snabbt till skillnad från nu.

DSC01201.jpg

DSC01209.jpg

Vill dock fästa termometern snyggare. Nu har jag använt vanlig tejp men vill ha den där på något sätt så själva fästanordningen inte syns så bra, samtidigt får den inte sitta fast helt för jag vill kunna flytta den om jag gör om i akvariet. Några tips?
Och vad tycks om sniglarnas nya hem nudå? :)

Senast ändrad:

Väldigt snyggt och det ser trivsamt ut med!

Tackar! Jepp, märks att de trivs mycket bättre där än i det gamla :)

Bladluz: Och de blir fler om några veckor om en Engelsk tjejs A. achatinaägg lyckas bli kläckta och överlever, då ska jag ha två från henne också :D Men sen blir det stopp om jag inte råkar ramla över ett par A. varicosa :angel: :love:

Läckert! Men du har så små sniglar tycker jag, våra är gigantiska. Vågar knappt sticka in handen till dem, inte min grej har jag kommit fram till.

gul_zebra skrev:
Vill dock fästa termometern snyggare. Nu har jag använt vanlig tejp men vill ha den där på något sätt så själva fästanordningen inte syns så bra, samtidigt får den inte sitta fast helt för jag vill kunna flytta den om jag gör om i akvariet. Några tips?

När jag hade mina gerbiler i ett akvarium köpte jag små sugproppar som jag fäste på vattenflaskan med superlim, på så sätt kunde jag utan problem byta vatten varje dag utan att tejpa o greja, det borde ju fungera på termometgrejen?
Om du inte vill limma så kanske det går att fästa sugproppen på nåt annat vis, med nåt slags tejp kanske :idea:
Den ser iof ganska liten ut, det kanske går med vanligt klutt också? :idea: :D

Ja inte är de stora inte! Det är ju mest bebbar jag har så det är inte så konstigt iofs :D

LillaMilla: Ah smart :) var får man tag på sugpropp?

Jag köpte mina på en affär typ Coop, kan tänka mig att det annars finns på hobbyaffärer, "prylshoppar" eller överskottsbolag av ngt slag. :)

Liknande trådar

Övr. Djur ...jag blir helt chockad! Har ju nyligen köpt ett nytt akvarium till sniglarna. 74.liters med täckglas, ljusramp, håv, pump, grus...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: rattalskare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur