Koppla ihop Windows XP o Vista?

Ploppi

Trådstartare
Hej,

Jag har en dator med Windows XP där jag även använder Outlook till mail. Nu har jag ytterligare en dator med Windows Vista. Jag har lyckats fixa trådlöst nätverk så båda funkar mot Internet.

Kan jag skapa ett nätverk för dessa två så att jag t ex kan komma åt alla mail som har kommit in i XP datorn även från Vista datorn? Likaså alla dokument, bilder, filmer o annat som jag har i XP skulle jag också vilja kunna komma åt från Vista. Jag har skaffat en extra extern hårddisk om det behövs.

Tacksam för lite tips!
Hälsn Ann
 
Sv: Koppla ihop Windows XP o Vista?

nu ska jag erkänna att jag inte direkt är hajj på vista, skyr det som pesten.

men det torde inte vara mer än att dra igång windows fildelning, och sen ha datorerna i samma arbetsgrupp. välja en mapp på vardera dator och ha den som delad, så kan du lägga en länk till den andra datorns mapp i den, (högerklicka på mitt nätverk eller vad det heter, och välj anslut nätverksenhet eller vad det nu heter (my network och map network drive) ) .
 

Liknande trådar

K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: maria85
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·
A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp