M
Macintosh
Har hört att man kan koppla ett bilbatteri till stängslet utan ett aggregat. Vet någon hur man gör när man kopplar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi använder bilbatteri till en av våra hagar.
Funkar alldeles utmärkt. Men vi har 2 st så ett står på laddning hela tiden, vi byter ca var 3dje dag . Jag har lite svårt att förklara hur det funkar men du måste ha en jordning också !
( Vi har en stalldräng som sköter det där)
Hej från Hambo
Be stalldrängen förklara!Vi använder bilbatteri till en av våra hagar.
Funkar alldeles utmärkt. Men vi har 2 st så ett står på laddning hela tiden, vi byter ca var 3dje dag . Jag har lite svårt att förklara hur det funkar men du måste ha en jordning också !
( Vi har en stalldräng som sköter det där)
När vi kör med batteriaggregatet, så laddar vi batteriet högst 1 gång/månad. Har ni kanske onormalt hög belastning p g av växtlighet eller annat?Visserligen har vi några längre stängselsträckor också, men även 20 meters sträckan byter vi var 3-4e dag.
Det är inte rationellt.
Med alla små saker som man kan göra så drar tiden iväg till ingenting.
Jag har mina batterier på laddning konstant.
Medan de driver staketet.
Då så finns det ström i staketet vid strömavbrott och jag behöver inte fixa med batterier.
När vi kör med batteriaggregatet, så laddar vi batteriet högst 1 gång/månad. Har ni kanske onormalt hög belastning p g av växtlighet eller annat?
LIA
Aj då.Han har förklarat men jag fattade inte . Han har så fina ögon........
Han har förklarat men jag fattade inte . Han har så fina ögon........