Koppeltrassel!

Det var nog min hund du läste om, tvillingkoppel som någon klok själ tipsat mitt 11-åriga jag om. Så jag hade inte heller nånsin kopplat ihop några hundar, igen.

Däremot besöker jag ofta hunddagis och flera har nån slags mojäng som snurrar i fästet i midjebältet. Osäker på var de hittat det, men det finns ju liknande till körning med häst, väl?

Det låter intressant! Vad kan det vara för snurrande mojäng?!

Jag har gjort så här, funkar perfekt med två koppel. När jag går med 3 hundar brukar jag sätta fast 2 i midjebältet och hålla 1 i handen. Ibland sätter jag fast alla 3.
26350

Ja! Jag ryser fortfarande och tycker så himla synd om dig.
:heart Tack för omtanken. Jag får tacka mina föräldrar för att jag var ett ”stabilt” barn och hanterade det väl, dessutom fick jag världens mest fantastiska hund som ersättare som läkte såren.
Men jag är fortfarande framme och säger till folk som trasslar ihop koppel eller kopplar ihop hundar på olika vis:o

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 061
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka