Kopieringsskyddad skiva?

Sofiplopp

Trådstartare
Kollade lite på Winnerbäcks skivor på G*nza, och upptäckte att på Söndermarken står det: Kopieringsskyddad av skivbolaget.

Öh ...? Vad är detta????
Betyder det exempelvis att jag inte kan ploppa in skivan på min dator, för vidarebefordran till den iPod Nano som jag tänker köpa framöver?
Jag brukar dessutom bränna av skivor och ha med mig när jag tex ska bort, så jag slipper släpa omkring på originalskivan - antar att det inte heller går?
Och hur är det: kan man spela av skivan på kassett och ha i bilen?!

Mysko detta - har faktiskt aldrig sett det här stå på en skiva förut, så lite information från Bukes allvetande församling vore fint innan jag slår till!

:bow: Tack på förhand! :bow:

Sv: Kopieringsskyddad skiva?

samma sak ver det med magnus ugglas nyaste... när jag ville föra över lite låtar till min mp3 gick det inte, så jag "blev tvungen" att ladda hem de olagligt för att kunna ha dem på min mp3 :angel: :devil:

Har en skiva som är kopieringsskyddad men den gick att "skriva av" till min Media Player utan problem...

Har förekommit i ett par år... En del kan förstöra orginalet, en del kan förstöra kopian... Att spela av på band funkar tror jag, det är att bränna man inte kan göra...

Inga problem åt nåt håll, finns program att hämta för det med:angel: eller så får man sitta och "plocka o dona" låt för låt.
Gör vi:o ;) :angel: köper skivor:confused: :eek:

Låter jobbigt... Blir ju liksom enklare att göra som Citat:Tifo skrev häromdagen.... Nedladdning av icke registrerade utvärderingskopior av musikala filer... hmmmmm???? JAG????? :angel: :confused: Näääää onej det måste vara (hmmmmm????) Hemhjälpen såklart, det är ju det den håller på med... Ahhhhhhhhhh har funderat så vad hemhjälper gör om dagarna... :rofl: :rofl: :angel: :D

Köper man skivan som download istället kommer man runt problemet, men då måste man visserligen ha Windows Media Player och en mp3-spelare som klarar av DRM-säkrade WMA-filer... Jag tycker det är ganska fräckt med kopieringsskyddade CD-skivor, eftersom det ibland innebär att man inte kan spela skivan i alla sina CD-spelare. :(

Jag får inte lägga över en låt jag köpt lagligt på CD-on på min telefon eftersom den inte klarar annat än mp3.

Carolus skrev:
Låter jobbigt... Blir ju liksom enklare att göra som Citat:Tifo skrev häromdagen.... Nedladdning av icke registrerade utvärderingskopior av musikala filer... hmmmmm???? JAG????? :angel: :confused: Näääää onej det måste vara (hmmmmm????) Hemhjälpen såklart, det är ju det den håller på med... Ahhhhhhhhhh har funderat så vad hemhjälper gör om dagarna... :rofl: :rofl: :angel: :D

Nedladdning av icke registrerade utvärderingskopior av musikala filer...
Var ju det jag menade men kom inte på vad det hette:angel:

Vi har så många hemhjälp (are) eller hur :devil: man nu böjer det så jag vet inte vem som gör vad...bäddar, putsar fönster, tvättar, byter gardiner, tvagar mig eller sitter vid datorn;) :D :angel:

Uppriktigt sagt - hr Winnerbäck kan känna sig blåst på att jag köper den skivan. Så vare det med det.

***AMEN***

MissFideli skrev:
Jag får inte lägga över en låt jag köpt lagligt på CD-on på min telefon eftersom den inte klarar annat än mp3.
Det är det som är så korkat med filformatet på downloadsen. Det är inte många mp3-spelare som klarar av det tyvärr. Jag letade speciellt efter en spelare som klarade av den sortens filer när jag skulle köpa en mp3-spelare. Visst kan man "spela av" sina downloadslåtar till mp3-format, men det är ju jobbigt.... :p

Skrev upp det på en lapp häromdagen när jag läste det... Tänkte att det kan vara bra att ha den texten... :D

Som sagt, med t.ex. Windows Media Player går det att spela av skivorna till datorn, inga problem... Vet inte om det finns kopieringsskydd som förhindrar även detta, men med dom jag har prövat fungerar det.

Hm, men jag har mac ... Vet inte om sonen installerat windows mediaplayer på min dator, ska kolla det.

:)

fredde skrev:
Som sagt, med t.ex. Windows Media Player går det att spela av skivorna till datorn, inga problem... Vet inte om det finns kopieringsskydd som förhindrar även detta, men med dom jag har prövat fungerar det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka