Köpenhamnsritten

C

Caidoz

Som har pågått idag hade samlat en del svenska ekipage, tänkte jag skulle lämna en liten rapport hur det såg ut när jag lämnade tävlingsplatsen:

160 km: där kämpade Annelie Eriksson/Dahle samt Yvonne Ekelund/Sambal oelek fortfarande ute på banan.

120 km: Maria Hagman-Eriksson/Power hade precis spurtat i mål med en norska och bägge var godkända så hon blev 1 eller 2 i den klassen, Jessica Holmberg/Maratschio var ute på sista slingan i den klassen

83 km * : Annie Johansson/Baron Grey Star, Johanna Videla/Karmenzita, Natalie Budde/Raams, Sara Henriksson/Beutiful BIscaya samt Cecila Hellesen/Tic Tac Toe godkända, någon med placering tror jag

83 km Nationell:Anneli Schultz/Hedonizt,Pia Steisjö/Pamiros samt Louisa Kjellen/Pylh godkända

57km: Jag/Gizzmo godkända

41km: Mia Lundborg/Smokey godkänd.

det var varmt och underbara ridvägar hela dagen!
Väntar spänt på att få någon rapport hur det gick för de 3 som ej var i mål när jag åkte! Samt en resultatlista för övriga klasser...

Sv: Köpenhamnsritten

Maria Hagman-Eriksson vann 120 km och Annelie Eriksson vann 160 km där Tonje var 2a. De övriga på 160 blev uteslutna om uppgifterna stämmer. I övrigt är det skralt med info.

När vi åkte gick Yvonne ut på näst sista stäckan och Annelie & Tonje på sista. Jesicca var godkänd i mål.

I klass 83 km * var Sara Henriksson/Beutiful BIscaya bästa svenskar på en 3e plats med ridtid på runt 12-13km/h. De övriga svenskarna var godkänna och någon mer var nog placerad..

I den andra nationella 83km var
Lovisa Kjellen-Pylh -1
Annelie Schultz/Hedonizt- 2 +BC
De hade en liten spurtstrid och båda red på 13,3.
Liv burdett åkte tyvärr ut efter målgång i denna klass.

Men som sakt en mycket varm dag, vi slängde nog 300-400 liten kallt vatten över lilla stckars pylh....

/erika k

Vad glad jag är över att både Power och Pylh segrade i sina klasser, Gomir är en mycket stolt far.
Var kan man hitta en fullständig resultatlista?
Ingela

Sara Henriksson o Beautiful Biscaya blev 4:a och Cecilia m tic tac toe 5:a
i klass 3 83km cei*

Senast ändrad:

När resultaten kommer borde de finnas på http://www.endurance-den.dk/.

Lite bilder ifrån dagen
31262136.jpg

Pylh

31262160.jpg

Hedonitz

31262229.jpg

Power

Liknande trådar

G
Distans Var vi några svenskar på idag och red. I den längsta klassen 93 km var Gunilla Carlsson/Billy Idol samt Maria Hagman /Prylens Prepton...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: CeciliaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama