Köpa unghäst

O

Opi

Ni som är insatta i hingstar och avel, snälla tipsa mig! Jag skall köpa ett årsföl och det jag söker efter är en hopphäst med bra gångarter. 163-168 ca. Inte efter tittig, nervig hingst! Lite busig är inget hinder bara den inte är "svår". Någon som har tips på vilka hingstar jag kan titta efter. Sedan så har ju mamman minst lika betydelse, självklart. Exteriör otroligt viktigt, en hingst som är byggd i uppförbacke.

Quite Easy och Camaro M tycker jag gott att du kan kolla lite extra efter.

Lill / Stall Nöbbeled

Kul, för Quite Easy är jag mest inne på. Har hittat en riktig sötnos men jag tror jag missade den... :(

Båda verkar ge mycket hopp, trevliga gångarter och ett mysigt temperament.
Har inte uppmärksammat Camaro M tidigare men nu när hans avkommor visar sig på treårstesterna är det idel ros...

Lill / Stall Nöbbeled

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 846
Senast: banani
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 537
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 715
Senast: pastejja
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka