Köpa travare direkt från tränare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Johanna-79
  • Startdatum Startdatum
J

Johanna-79

Då menar jag travhästar som inte travar tillräckligt bra och som kan bli ridhästar istället. Hur går man tillväga om man vill köpa en sådan häst direkt från tränare/ägare? Ringa och fråga om de har någon kass häst till salu eller vad? :D

Ibland ser man hästar på annons men oftast är det bara privatpersoner som säljer ridtravare.

Sv: Köpa travare direkt från tränare

de flesta tränare har ju inte sina egna hästar i träning, det är andras. När hästen ska sluta på travet åker den hem ill ägaren igen, alt till slakt. Men prova ring ett par, de kan ju säga till ägarna att det redan finns en intressant.

men för guds skull köp inte osett, det finns ök....

Amatörtränare måste äga hästen som de tränar, dock räcker det med tex 1/10, så ring runt till såna annars.

jag håller med Anym, ring runt till olika amatörtränare så ska du nog kunna hitta en häst :)

Då menar jag travhästar som inte travar tillräckligt bra och som kan bli ridhästar istället. Hur går man tillväga om man vill köpa en sådan häst direkt från tränare/ägare? Ringa och fråga om de har någon kass häst till salu eller vad? :D

Ibland ser man hästar på annons men oftast är det bara privatpersoner som säljer ridtravare.

och vill du ha en bra ridtravare så var skeptisk. jag var det och fick med mig en fin häst hem :)

Jag umgås med ridtravarföreningen lokalt här och när hon som har hand om det ringde sekretariatet så fick hon direkt frågan om vi visste någon som söker en travare att rida på.

Kanske är det så på flera banor! :idea: Värt att prova...

www.travsport.se och sen söka på travbanor för att hitta telefonnummer!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 163
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar