Köpa/sälja quarter

Sv: Köpa/sälja quarter

Ja det är nog nånting sånt jag önskar skulle bli här med..
Men hästen vetbesiktigas på måndag och isf kommer lastbilen och hämtar hästen på tisdag eller onsdag.. Här brinner de i knutarna :rofl:

Min fundering är.. Om man kanske kan se till att transportfirman ringer köparen när han står på gården och så får köparen sätta över pengarna och när jag ser dom så lastar vi och hästen åker.. Även skriva i kontraktet att hästen är betald, datum och tid när hästen lastas och sen att ansvaret efter det ligger hos köparen?? och att ev han som kör lastbilen kan skriva under på tiden när hon går på bilen..

Kanske iofs är mycket att begära av ett sändebud att vänta några minuter.. Men det är iaf samma bank så det ska gå att se pengarna direkt på kontot..
Transportören kanske till och med skulle bli glad av en kopp kaffe under tiden ;)

När jag har köpt el sålt en häst på detta vis så har jag sett till att pengarna har kommit till äg innan hästen skickas iväg.
Man får kvitto av banken när man satt in pengar så de har jag faxat till personen i fråga då.

Lycka till. De är en fin pålla du har allafall.;)

Ja det är nog nånting sånt jag önskar skulle bli här med..
Men hästen vetbesiktigas på måndag och isf kommer lastbilen och hämtar hästen på tisdag eller onsdag.. Här brinner de i knutarna :rofl:

Min fundering är.. Om man kanske kan se till att transportfirman ringer köparen när han står på gården och så får köparen sätta över pengarna och när jag ser dom så lastar vi och hästen åker.. Även skriva i kontraktet att hästen är betald, datum och tid när hästen lastas och sen att ansvaret efter det ligger hos köparen?? och att ev han som kör lastbilen kan skriva under på tiden när hon går på bilen..

Kanske iofs är mycket att begära av ett sändebud att vänta några minuter.. Men det är iaf samma bank så det ska gå att se pengarna direkt på kontot..
Transportören kanske till och med skulle bli glad av en kopp kaffe under tiden ;)

Men hämtas inte hästen förräns på tisdag eller onsdag så har du ju gott om tid!
Det är ju inte svårare än att du skickar avtalet med mail nu så skickar du en påskriven utskrift med morgondagens post.

Så lägger blivande ägaren en betalning till ditt konto som du får innan du släpper iväg den. Avtalet är ju den springande punkten. Och nya ägaren binder ju affären genom sin insättning.

Att fraktfirman skall ta sig tid att sitta och vänta på en överföring kan du glömma. De har oftast så många djur att hämta och lämna på så många ställen att de gör allt för att rappa på.
Ofta när jag skickat hästar med lastbil är det försenat och inte alltid så lätt att planera tiderna. Inte alltid åker de fram till dörren heller utan man får möta på en lämplig plats.

//Waern

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
964
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: Manji
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka