Köpa sadel på island

Hallau

Trådstartare
Ni som köpt sadel på island..
Vad får man betala för att få med den på planet?
Risk att den går sönder eller kan man ha den som handbagage?

Sv: Köpa sadel på island

Nu har jag bekanta som tagit med sadel som handbagage, men det var ett tag sedan. Idag har man ju skärpt reglerna för just det som tas med in i kabinen, så jag skulle inte sätta min hatt på att det går för sig. Annars får man checka in den som vanligt bagage, och överskrider allt det totala ( är det 20 kg) så betalar man övervikt. Kostnaden för det måste du kolla med flygbolaget.
Packa sadeln i en låda så klarar den sig.

Misstänker att det nog är så....
Sen måste jag väl betalta tullavgift oxå:confused:
Så billigare blir det nog inte i alla fall....

Jag köpte en sadel på island 2008 och behövde inte betala någonting. Jag köpte en sadelväska, packade mina kläder runt den för o "stötdämpa" o sen körde jag in den på bagagebandet. Jag var ju NÅGOT nervös för om någon skulle notera sadelväska och stjäla den men det gick bra.

Jag fick ju dessutom "tax free" på den, så genom att visa upp kvittot fick jag ett par tusen tillbaka på det pris jag gett. Jag insåg i efterhand att jag gav upp kvittot så jag kan inte visa på något födelsedatum/garanti men skit samma ;)

Min sadel tjänade jag 8000:- på att köpa på island o inte i sverige :D Det betalade flygbiljetterna i princip...

Såvitt jag vet är det tull på sadel, så i ditt fall tror jag att det blev smuggelgods och kanske inget man ska försöka med då det kan kosta mer än vad det smakar.;)

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30