Köpa Rottweiler

H

hotstuff

Vilka kennlar rekomenderar ni? där hundarna är bra mentalt, glada till arbete "lättjobbade" men även fungerar som bara familjehund. Jag vet inte hur jag uttryckte mig nu men hoppas ni förstår!:)
 
Sv: Köpa Rottweiler

Det finns många bra kennlar.. Och många har ju hemsida... Ta kontakt med flera, hälsa på och hör er för.. Min uppfattning om seriösa kennlar är att de är intresserade och vill bidra med bra hundar till bra folk, de ställer upp på sånt här förarbete och hjälper en att hitta en hund som passar...

Rottweiler mentalbeskrivs ju och de resultaten kanske man kan få del av hos föräldrar djuren.. Man väljer ju också ofta att avla på individer med meriter...

Hurvida hunden blir som familje hund är ju allt beroende på hur man är som ägare... Så det är ju svåra frågor för en kennel eller någon annan att svara på...
 
Sv: Köpa Rottweiler

Min ena hane kommer från http://www.turingens.se
Dom har hållt på ett bra tag och tävlar själva aktivt samtidigt som dom ställer ut. Glada öppna sociala rottisar med mycket motor. Jag är jättenöjd med kenneln!
 
Sv: Köpa Rottweiler

Hur är din hane i lynnet mot människor? vet du om dom ska ha kullar snart?
Vänligen
 
Sv: Köpa Rottweiler

Min yngre som kommer från ovanstående kenneln är betydligt mer social och glad i folk än min äldre hane. Unghannen är genomsnäll. Han är verkligen alltid glad och pigg på nya saker. En helt underbar kille.
Dock kan man ju självklart inte garantera att alla hundar från en o samma kennel blir på det sättet. Stor stor del beror på vad du gör hunden till.

MEN de rottisar jag träffat på kennelläger o liknande hjar alla varit mkt sociala, lättjobbade och glada.

Om du är intresserad av kenneln. Besök hemsidan, titta på deras hundar, kolla upp dom på SKK hunddata samt ring till de som har kenneln och fråga om kommande kullar osv.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 930
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: Troll
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp