Köpa resa via t ex LetsDeal eller Groupon?

Zoya

Trådstartare
Är det någon som gjort det?
Ibland har de ju jättebra dealer på sånt (hotellvistelser för halva priset typ) men oftast får man ju mecka med att boka flyg separat och så vilket inte är några problem för min del men jag vill gärna veta om någon faktiskt köpt en sådan här deal och hur det har fungerat praktiskt? Var ni nöjda med det ni fick osv?
Är intresserad eftersom vi skulle kunna komma iväg hela familjen för ganska mycket billigare peng än om vi köpte ett paket hos t ex Ving eller dyl. :)

Har ju köpt andra prylar via dem och det har ju fungerat ok men detta känns ju lite "större". :p
 
Sv: Köpa resa via t ex LetsDeal eller Groupon?

På Groupons Facebooksida är det en hel del kritik om resorna + att det figurerar en kedjestatus med en riktigt skräckhistoria.

Det var pga att jag läste historien som jag gick in och kollade deras Facebook-sida, har ingen personlig erfarenhet.
 
Sv: Köpa resa via t ex LetsDeal eller Groupon?

Bara av ren och skär nyfikenhet gick jag in på groupons facebooksida och hittade den 'skräckhistoria' som jag förmodar ghost menar:
https://www.facebook.com/jimmy.persson.5680/posts/10151673893438799

Det låter omständigt och något riskabelt att köpa en resa av ett kupongföretag. Varför krångla till det liksom, det finns triljoner billiga resor med riktiga researrangörer som är bättre lämpade att ta hand om sina resenärer, varför gå snikomvägar liksom?
 
Sv: Köpa resa via t ex LetsDeal eller Groupon?

Vi körde en groupon till Turkiet.

Har man i inte läst vad resan innebär kan man säkert bli besviken.

Vi var nöjda, mina tarmar inte lika nöjda men det var ju inte Groupons fel :D
 
Sv: Köpa resa via t ex LetsDeal eller Groupon?

Har en kollega som varit till Turkiet med dom och h*n var redan innan medveten om en av villkoren som iaf enligt mig verkar väldigt omständiga (tex många byten av hotell, bli kringbussade, stanna på "shoppingcenter" längs vägen mm), men det var mkt värre än de hade föreställt sig, så de var inte nöjda med resan.
 
Sv: Köpa resa via t ex LetsDeal eller Groupon?

Det låter omständigt och något riskabelt att köpa en resa av ett kupongföretag. Varför krångla till det liksom, det finns triljoner billiga resor med riktiga researrangörer som är bättre lämpade att ta hand om sina resenärer, varför gå snikomvägar liksom?

Ja, det tycker ju jag också - att det verkar omständigt och riskabelt - därav min fråga här liksom :eek:

Och vadå varför krångla till det och ta snikomvägar? :meh:
Kan man få samma resa via dem för 14 tusen sammanlagt för hela familjen så tar jag ju hellre det än betalar 28' för samma resa till Ving eller Apollo, det är väl inte svårt att förstå? :cautious:

Men nu verkar det ju som att det även i detta fallet är "there's no such thing as a free lunch" som gäller så vi hoppar nog den iden - iaf vad gäller groupon.

Någon som har erfarenhet av Letsdeal?
 
Sv: Köpa resa via t ex LetsDeal eller Groupon?

Och vadå varför krångla till det och ta snikomvägar? :meh:
Kan man få samma resa via dem för 14 tusen sammanlagt för hela familjen så tar jag ju hellre det än betalar 28' för samma resa till Ving eller Apollo, det är väl inte svårt att förstå? :cautious:

Jag tänker att som resenär i stora vida världen i klassen 'charter' så kan lätt en (snik)resa via ett kupongföretag plötsligt inte alls bli så prisvärd, som ju getts exempel på. Reser man i charterdivisionen så finns det enooooormt mycket billiga resor ute på marknaden med etablerade researrangörer, en kupongresa blir kanske inte så billig som man tror.
 
Sv: Köpa resa via t ex LetsDeal eller Groupon?

Jag förstår vad du menar och det är samma tankar jag själv har och har haft och det är anledningen till att jag skapade denna tråd.

Nä, det får nog bli någon av de etablerade även framöver även om det blir dyrare...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp