Köpa nytt eller beg?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 1 935
Sv: Köpa nytt eller beg?

Jag kommer nog inte kunna låna och sånt innan jag köper.
Jag vill ha ny pga att i min saknas sadelkamare.

Som flera skrivit innan så tror jag inte att din häst går in lättare i släpet för att det är nytt (inga andra hästar som åkt) eller begagnat (andra hästar som åkt). Det är inte där problemet ligger.

Men, visst är det kul att köpa ett helt nytt släp! Frågan är om man känner att man behöver det. Jag köpte nytt förra våren och jag resonerade som så att köper jag ett gammalt blir det snart en massa reparationer (och jag har ingen överdrivet händig sambo). En transport som bara är ett par år gammal kostar inte många kronor mindre än en ny. Därför valde jag att köpa en ny. Jag köpte förresten en Boj boggi, vilken både jag och hästen är OTROLIGT nöjda med!

Jag tror inte att min häst kommer bli mer lätlastad med ett nytt släp hon kanske blir värre vem vet :crazy:

Jag har varit på gång att byta i över ett år nu.
Innan jag köpte hästen!

Men så blev det alla "vet" besök och jag hade värken ork eller lust att tänka på nytt släp när jag inte visste om hästen skulle bli bra eller inte.
Men nu när allt ser ut att gå bra tänker jah byta som var tänkt till ett med sadelkamre.
Jag undrar bara om det är bäst att köpa nytt el beg till en häst som har blivit svårlastad :crazy:

Jag tycker att du ska försöka med att först få henne att gå på det släp ni har nu på ett bra sätt, inga under kommer att inträffa med ett nytt släp!

Det tror jag inte ihäller!

Men släpet kommer säljas så snabbt som möjligt och nu under helgen är det inne för att målas m.m..

När vi kpmmer hem från semestern så ska vi köpa ett nytt och då kommer jag ha hjälp av en mycket duktig kille.

Tror inte heller det spelar så stor roll vilket släp du köper, utan du får nog satsa på att försöka få hästen lättlastad igen.

Jo jag vet.
Men jag kan väl lika bra träna med ett nytt som med det jag har nu?

Jag har nog bestämt mig för att behålla mitt ett tag till.
Tills jag fått Missy lättlastad och vi har kommit igång ordentligt.
För jag har ju faktiskt ett helt nytt tävlingskåp som jag kan sätta in.

Så får jag köpa nytt senare..

Tack:)

Det viktigaste är ju ändå at ha en hel, frisk och glad häst som tycker det är kul att åka iväg för att träna/tävla.

Jag blir ju inte en bättre ryttare med ett nytt släp.

Det får helt enkelt vänta ca 1år.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 875
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 785
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 259
Senast: Sassy
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 816
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna