Köpa nytt bett till unghäst (hjälp)

Sv: Köpa nytt bett till unghäst (hjälp)

den där nosgrimman med "gummiband" hade jag tänkt köpa, ngn som testat?

den där nosgrimman med "gummiband" hade jag tänkt köpa, ngn som testat?

Har inte testat själv, men tänkte ev köpa en då den skulle vara bra för hästar som gapar o tjafsar mkt i munnen, min är expert på det :D

annars kan det ju vara värt att prova en så här: (om inte den andra funkar)
MU06C_64.jpg

Vad ska den vara bra till? Ser ju ut som en pullarnosgrimma. Vad är skilnaden?:angel:

Jag har testat att rida med graman, men de känns så svårt att veta om hästar bara böjer på nacken elelr om dom verkligen jobbar ordentligt, och desutom vill jag bara ha det ibland. Skulle vara trevligt med ett bett som jag kunde ha lite offtare, medans jag jobbar igenom alla problem.

Om hästen bara böjer in nacken med gramanen istället för att arbeta, kan du enkelt kolla genom att med jämna mellanrum helt enkelt bara släppa efter på gramantygeln.

Apropå parerstänger, använde det på an häst som kunde bli lite stark på så vis att det blev svårt att vända. Då funkade det super. Men su skrev att du ville har ett bett att rida ut på, och då rider man ju mkt rakt fram.. Tror inte parerstängerna är till så mkt hjälp vid ridning rakt fram, det fungerade iaf inte lika bra ute som på banan för mig..

Hoppas du hittar ngt som funkar :)

tack så mkt :) nee jag rider sällan med spänd (ihop) dragen graman, ser ingen vist me det :P men därimot har jag nu börjat rida på min nya Kineton nosgrimma som någon tipsade om tidigre i den här tråden, funger toppen tillsammans med 2 el 3 delat träns bett. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hur ska man tänka om raka, två eller tredelade bett? Om man har ett bett som är delat och man tycker det passar bra, ska ett rakt...
Svar
4
· Visningar
992
Utrustning Hej, har en häst som kan bli ganska på och framtung när vi hoppar, och hade tänkt att köpa hem ett bett för att testa om det blir...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 570
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar