Köpa klänning från billig webbsida?

Idahoe

Trådstartare
Rådfrågar Bukes klännings- och näthandels-expertis :)
Ja, alltså att köpa från de där amerikanska sidorna som poppar upp som annonser här t.ex med jämna mellanrum, och som verkar vara så sjukt billiga, typ 10-20 dollar för en finklänning.
Någon som har gjort det?
Funkar det bra eller är det bluff/skräp/massa oförutsedda avgifter/jättedålig kvalitet på kläderna?

Tänkte t.ex. på den här http://www.fashionmia.com/Products/plain-vintage-fantastic-v-neck-skater-dress-124624.html?color=red

Jag tycker det ser ut som att sidan du länkade till inte är en bluff men hade räknat med att det är kass kvalitet på plaggen, typ samma sorter som säljs billigt på ebay och att döma av fb-länken så kommer nog allting från Kina.

Generellt kan man väl sammanfatta det med kassa tyger (gles bomullsväv), dåliga färger (urtvättad efter första tvätten) och passform så man kan välja mellan skratt och gråt.

Jag köpte min bröllopsklänning från jjshouse. Det är en sån där billig kinesisk sida men jag blev i alla fall nöjd :) Men det är klart, det är ju inte en klänning som kommer att användas en massa gånger eller riskerar att bli urtvättad.

kolla så det verkligen är Europastorlekar. Är det asiatiska storlekar kan det va väldigt knepigt att få rätt

Du kan förvänta dig samma kvalité som om du köpt direkt från asiatiska företag på ebay. Om priserna är hutlöst låga så är det just för att kvalitén inte är så bra. Det betyder inte att plaggen är fula eller att man blir lurad, men man ska inte förvänta sig att få superkvalité och man ska inte vänta sig att passformen är exakt som på bilderna. Ibland så ändrar sig tom utförandet på produkter från det bilderna visade. Det kan t.ex. vara att det är fickor på bilden, men plagget man får har inga fickor/fuskfickor osv.

Och något annat man kan tänka på när man köper så otroligt billiga plagg från Asien är hur arbetsmiljön och villkoren för människorna som arbetar där är... Inte ovanligt att de strider emot en del av mänskliga rättigheter osv.

Rådfrågar Bukes klännings- och näthandels-expertis :)
Ja, alltså att köpa från de där amerikanska sidorna som poppar upp som annonser här t.ex med jämna mellanrum, och som verkar vara så sjukt billiga, typ 10-20 dollar för en finklänning.
Någon som har gjort det?
Funkar det bra eller är det bluff/skräp/massa oförutsedda avgifter/jättedålig kvalitet på kläderna?

Tänkte t.ex. på den här http://www.fashionmia.com/Products/plain-vintage-fantastic-v-neck-skater-dress-124624.html?color=red
Är nog seriöst, men tänk på att fraktbolaget lägger på tullavgift med..

Är nog seriöst, men tänk på att fraktbolaget lägger på tullavgift med..
Jag köper ofta asiatiska kläder för jag hatar svenska kläder pga att de är så breda jag är liten och nätt och behöver asiatiska kläder för att de ska sitta snyggt. senast jag såg snygga kläder i sverige var typ år 2002 när det var tight mode ...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka