Köpa katt..??

border_kelpie

Trådstartare
Hej

Nu är det så att jag ska sommar jobba i sommar och får då ungefär 5000 kr och jag har länge velat ha en renrasig katthona med stamtavla och allt annat men nu till mitt problem...

Vi har redan 1 ras katt + 2 bondkatter och en hund men vi bor i en stor 4 så rymligheten är det inga problem med men mitt problem är min mamma heh :p

Hon vill också Jätte gärna ha en ras katt till men vi har inte världens bästa ekonomi (fast vi klarar oss nu med försäkringar m.m) men jag tror det skulle bli extra jobbigt med 1 katt till.. plus så hade jag tänkt spara 4000 kronor till akuta veterinär besök... Fast åter igen så kan en katt mycket väl kosta 1500 (perser) men vet inte riktigt om vi har råd till försäkring m.m...

Vad tycker ni?

Senast ändrad:
Sv: Köpa katt..??

Har ni inte råd med en försäkring på 50-100 kr/månad så ska ni inte köpa katt! Vänta hellre i så fall. Hur ska det annars funka med eventuella vetbesök och annat?

Om det inte känns helt OK ekonomiskt, försök spara ihop lite mer pengar tills du känner att det är lite bättre läge ekonomiskt. En försäkring är ju rätt viktig med tanke på hur dyr veterinärvård faktiskt är. 4000 kr kommer man inte långt med om inte katten är försäkrad och blir juk/skadar sig.

Vi har inga försäkringar alls längre, det är bättre att spara pengar på banken och ta smällen när den kommer, tycker vi. Vi har aldrig råkat ut för nåt, aldrig tjänat nåt på att ha dem, bara förlust. Det är klart att de flesta inte har 20.000 undanlagt, men har man det ser jag ingen anledning till försäkringar. Huvudsaken är ju att djuret får vård när det krävs. Ville bara säga det ang. försäkringar...

/Findus och Molly

Border-kelpie, vilka raser är det du funderat på(om inte pengar varit begränsande)? Är det perser du är intresserad av, eller finns det någon drömkatt du suktar efter? Bara lite nyfiken:)

F o M

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
353
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 962
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 062
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar