Köpa katt, var?

P

Puma

Jag planerar ett kattköp, renrasig eller huskatt spelar mindre roll, dock är jag lite kräsen när det gäller utseendet. Är ute efter en långhårig eller semilånghårig katt.
Det verkar dock vara väldigt svårt att hitta vad jag vill ha, och när jag väl har hittat något intressant och ringer så är de förstås redan sålda. Börjar nästan ge upp lite smått. Vart anonnserar folk egentligen? Blocket? Eller har de privata hemsidor där de skriver om sina kullar? Är det bara jag som är dålig på att leta?

Sv: Köpa katt, var?

Många uppfödare annonserar kanske bara på sin egen hemsida eller liknande. Frågan är ju vad för katt du är ute efter. Vill du ge 10' och ha katten som innekatt finns ju en hel del uppfödare, kolla på deras egna hemsidor.

Letar du billigare katt tex från privatperson finns nog mest annonser på blocket, annonsparken mm.

Jag är antingen ute efter en billigare katt (max 2000) från privatperson, om jag hittar en sån.
Jag har även kikat lite på Ragdoll och då är jag självklart beredd att ge mer.

Grejen är väl bara att jag är lite "sent" ute. Jag skulle tycka att det var en fördel om jag kunde hämta hem katten i slutet av november/första halvan av december, eftersom jag kommer vara ledig extra mycket då.

Jaja, får väl leta vidare lite. Fler tips mottages tacksamt.

Sent ute tycker jag inte att du är om du vill köpa av privatperson.
Jag har tänkt lägga ut våra ungar på annons nu i veckan för leverans i mitten på december.
Men det kanske är jag som är sent ute:o

Nej jag kanske inte är jättesent ute. Men jag tycker att många jag har hittat annons på är precis födda. :p
Eller så är de redan sålda..

Det är svårt att få en raskattunge för under 2000. En vuxen omplacering är dock inte helt omöjlig, kolla på rasringars omplaceringssidor.

Kan du tänka dig att betala mer för en raskatt så kolla på rasringar av de raser du är intresserad av, eller er lokala kattklubbs uppfödarsida, jag har svårt att tro att du inte får tag på en unge till sällskap, även om du är lite "sent ute". Helt omöjligt att det finns otingade tror jag inte att det är.

Det är svårt att få en raskattunge för under 2000. En vuxen omplacering är dock inte helt omöjlig, kolla på rasringars omplaceringssidor.

Kan du tänka dig att betala mer för en raskatt så kolla på rasringar av de raser du är intresserad av, eller er lokala kattklubbs uppfödarsida, jag har svårt att tro att du inte får tag på en unge till sällskap, även om du är lite "sent ute". Helt omöjligt att det finns otingade tror jag inte att det är.

Nej jag förstår att man inte får en raskatt så billigt, jag är beredd att betala max 2000 för en långhårig/semi huskatt. :)
Men självklart mer för en raskatt.
Jag får väl googla runt lite efter lokala uppfödare av raskatter med.

Trevligt att du är intresserad av ragdoll! :)
Har själv en. Vet ett antal sidor du borde gå in på om du inte hittat dom redan. Man kan också hitta många annonser på blocket.

PM:a om du vill att jag ska skicka över lite länkar!

Du med :D hoppas du hittar något som intresserar dig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: Askur2017
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 173
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama